راه اندازی ویپ به کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه موفقیت‌های بالایی را تجربه کند. نصب ویپ زمانی برای تجارت‌های مختلف هیجان انگیز است که بدانید استفاده از آن باعث کاهش صورتحساب‌های ماهانه خواهد شد و به مدیریت بهتر کارها کمک می‌کند. برخی از افراد تصور می‌کنند، هزینه‌های مربوط به نصب و راه اندازی VoIP گران است؛ اما اگر ارائه دهنده مناسبی را انتخاب کنید، یا اگر کسب و کار کوچکی هستید می‌توانید از مرکز تلفن ابری استفاده کنید چرا که قیمت مقرون به صرفه‌ای را بابت این سیستم پرداخت خواهید کرد. با نومان همراه باشید تا با نکات مهم در راه اندازی ویپ آشنا شویم.

زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: 11 دقیقه | بروز رسانی مطلب: شهریور ۱۴۰۱


این مطلب را به صورت پادکست گوش کنید:

تفاوت سیستم تلفن VoIP با سایر سیستم‌ها چیست؟

قبل از آموزش نصب و راه اندازی ویپ بهتر است اطلاعات کلی در رابطه با این سیستم به دست آوریم و بدانیم که دقیقاً چه چیزی آن را از تلفن آنالوگ متمایز میکند. تلفن آنالوگ یا همان تلفن‌های معمولی به‌طور مستقیم به پریز‌های خطوط ثابت تلفن متصل می‌شود. این تلفن‌ها لازم است برای استفاده به ارائه دهنده تلفن ثابت (در ایران، شرکت مخابرات) اتصال مستقیم کابلی داشته باشد. در مقابل تلفن‌های اینترنتی به کمک ارائه دهنده‌ی خدمات VoIP به شبکه تلفن متصل می‌شوند. در این سیستم صدا با توجه به داده‌ها و به کمک پروتکل‌ها تحت اینترنت انتقال می‌یابند.

بررسی مراحل راه اندازی و نصب ویپ

بررسی مراحل راه اندازی و نصب ویپ

اتصال شبکه و اینترنت خود را تست کنید

ممکن است شما هم نگران میزان پهنای باند مورد استفاده در سیستم ویپ باشید؛ اما یک قانون کلی وجود دارد که می‌توانید تنها با پهنای باند حدود ۱۰۰ کیلوبایت در ثانیه فرآیند آپلود و دانلود را به‌ آسانی انجام دهید. اغلب ارائه دهندگان خدمات اینترنت در حال حاضر سرعت بسیار بالاتر از این مقدار را ارائه می‌کنند. بنابراین احتمالا جای نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

در کنار سرعت، مسئله دیگری هم بر کیفیت تماس اینترنتی تأثیر می‌گذارد که همان اتصال ناقص است. مطمئن باشید اگر از سرویس اینترنتی مناسب برای راه اندازی ویپ‌تان استفاده کنید، می‌توانید از ایجاد صداهای ناهنجار و مشکلاتی مانند قطع تماس جلوگیری کنید.

تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی سیستم VoIP:

نصب و راه اندازی ویپ مستلزم شبکه و اینترنت پایدار است.

اگر ارائه دهندۀ مناسبی را برای سیستم ویپ پیدا کرده‌اید حالا نوبت به سرمایه گذاری روی سخت‌افزارهای VoIP رسیده است. از آنجایی که این سیستم در چند سال اخیر برای برطرف کردن نیاز کسب‌وکارهای مختلف راه اندازی شده است با پیشرفت تکنولوژی می‌تواند امکانات بهتری را در اختیار شما قرار دهد. البته فراموش نکنید که برای بهره مندی از این امکانات لازم است سخت‌افزارهای با کیفیتی را تهیه کنید. در بازار ایران برندهای چینی متنوعی وجود دارند که اگر بدون تحقیق کافی اقدام به خرید کنید قطعا باید منتظر دردسرهای فراوانی باشید.

سخت افزار مورد نیاز شامل:

  • گیت‌وی برای اتصال خطوط شهری یا تلفن‌های آنالوگ کسب و کار شما
  • سرور با مشخصات کافی براساس مرکز تماس انتخابی شما
  • تلفن‌های تحت شبکه

روش جایگزین سخت‌افزارها در راه اندازی ویپ:

یکی از پیشنهادهایی که به کمک آن می‌توانید هزینه‌های خود را به حداقل برسانید. جایگزین سخت‌افزارها با استفاده از خطوط سیپ ترانک بجای خطوط PSTN  و حذف هزینه گیت‌وی خطوط شهری و استفاده از نرم افزارهای سافت فون برروی تلفن همراه یا کامپیوتر است. شما با استفاده از این نرم‌افزارها دیگر نیازی به خرید  تلفن تحت شبکه یا گیت‌وی های تبدیل تلفن‌های آنالوگ نخواهید داشت.

همچنین اگر مجموعه‌ی کوچکی هستید که نهایتا ۱۰ نفر پرسنل داخل مجموعه شما فعالیت می‌کنند استفاده از مرکز تلفن اینترتی به شما پیشنهاد می‌شود چرا که دیگر نیاز به خرید هیچ نوع سخت افزاری برای راه‌اندازی ویپ و استفاده از امکانات آن نخواهید داشت.

بهترین شرکت راه اندازی voip را شناسایی کنید

نصب و راه اندازی ویپ فقط به این معنی نیست که با اتمام مراحل می‌توانید از آن به جای تلفن ثابت خود استفاده کنید. این سرویس را می‌توان فرصتی برای جلوگیری از ایجاد هزینه‌های اضافی دانست. پس بهتر است برای بهره‌مندی از تمام امکانات و ویژگی‌های آن از یک مجموعۀ متخصص کمک بگیرید. ما در نومان تلاش می‌کنیم تا خدمات مناسبی را برای مشتریان خود ارائه دهیم تا رضایت بالایی را از آن‌ها کسب کنیم.

باید مجموعه‌ای که با آن فعالیت خود را آغاز می‌کنید تجربۀ کافی در زمینه تجزیه و تحلیل تماس‌ها و برقراری ارتباطات یکپارچه داشته باشد تا کارهای خود را به‌راحتی پیش ببرید. لازم است این مجموعه در بخش‌های زیر تخصص کافی را داشته باشد:

  • مسیریابی تماس‌ها به صورت پیشرفته
  • کمک به طراحی تلفن گویای اثربخش و حرفه‌ای(+)
  • تجزیه و تحلیل گزارش‌ تماس‌های سازمان(+)
  • راه‌اندازی ویپ برای اثربخشی و تاثیر اولیه‌ مثبت بر روی کارمندان و مشتریان
  • امکان استفاده کارمندان راه دور از زیر ساخت تلفنی

در این بخش تعهدات نومان در رابطه با ارائه خدمات را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

شماره تلفن برای کسب و کار خود انتخاب کنید

انتخاب شماره تلفن ویپ برای راه اندازی ویپ یکی از گزینه‌های شما برای انتخاب خط شهری است.

بسته به روش انتخابی برای راه‌اندازی ویپ می‌توانید از شماره تلفن آنالوگ برای ادامه روند نصب VoIP کمک بگیرید. روش‌های متنوعی برای این موضوع وجود دارد که اگر تعداد خطوط مختلفی برای کسب‌وکار خود دارید میتوانید نصب و راه اندازی ویپ را روی یکی از این نوع خطوط پیاده کنید.

استفاده از شماره ویپ پیشنهاد نومان برای کسب و کارهایی است که در حال سرمایه‌گذاری برای بخش ارتباط با مشتریانشان هستند. حتی اگر مدتی است از یک شماره تلفن به عنوان شماره تلفن مرجع کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید روی آن هم می‌توانید از مرکز تلفن اینترنتی بهره‌مند شوید.

راه اندازی تلفن اینترنتی با سه قدم ساده:

بعد از اینکه ارائه دهنده و سخت افزارهای مناسب را پیدا کردید، اگر از مرکز تلفن ابری استفاده می‌کنید نوبت آن فرا می‌رسد که مراحل راه اندازی و نصب VoIP را انجام دهید. نحوه راه اندازی این سیستم به شرح زیر است:

  1. تلفن رومیزی VoIP را که بهتر است از شرکت ارائه کننده ویپ خریداری کرده باشید را به پریز برق متصل کنید.
  2. تلفن را با استفاده از کابل شبکه به روتر متصل کنید و منتظر بمانید تا تلفن راه اندازی شود.
  3. بعد از شنیدن صدای آماده به کار تلفن، روند شماره گیری را امتحان کنید.

و تمام. مرکز تلفن ابری واقعا هیچ نیاز یا دانش فنی از سمت شما را ندارد و همه کارها توسط شرکت ارائه کننده انجام شده. اگر علاقه مندید در این زمینه اطلاعات کسب کنید به صفحه تلفن اینترنتی نومان مراجعه کنید.

در غیر اینصورت اگر می‌خواهید راه اندازی voip داخل مجموعه شما انجام شود، برای نصب تمامی سخت‌افزارها و راه‌اندازی مرکز تلفن در سازمان شما نیاز به شرکتی برای همراهی و نصب و راه‌اندازی کامل ویپ دارید. ما در نومان همواره در تلاش هستیم تا رضایت کامل مشتریانمان را جلب کنیم. برای راه اندازی voip شما از این بخش با ما در ارتباط باشید.

خطوط سیستم ویپ را تست کنید

اگر تمام موارد را به‌درستی انجام دادید و اتصال شما سرعت مناسبی دارد، با مشکلی روبرو نخواهید شد. مواردی که هنگام برقراری تماس لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

  • کیفیت صدا
  • تاخیر
  • پایداری تماس ( قطع نشدن ناگهانی)

همچنین بهتر است خطوط تلفن را زمانی که سایر اجزاء شبکه هم در حال فعالیت هستند، تست کنید. برخی اوقات ازدحام شبکه ممکن است منجر به مشکلاتی مانند قطع شدن تماس یا تأخیر صدا شود.

نکته مهم: در راه اندازی ویپ همواره استفاده از اتصال سیمی و مستقیم به روش Wi-Fi ترجیح داده می‌شود و علت آن جلوگیری از تأخیر در حین مکالمه است.

آموزش‌های لازم را به کارکنان بدهید

با آموزش کارکنان اثربخشی راه اندازی ویپ در مجموعه را افزایش دهید.

حرکت کسب‌وکارها و تجارت‌های کوچک به سمت استفاده از سیستم تلفن VoIP نشان می‌دهد که تا حدودی اطلاعاتی در رابطه با اهمیت استفاده از ویژگی‌های مرکز تلفن تجاری را به دست آورده‌اند. معمولاً امکاناتی که در تلفن‌های اینترنتی وجود دارد در سیستم تلفن آنالوگ گنجانده نمی‌شوند. به همین دلیل لازم است برای افزایش میزان رضایت مخاطبان خود از این سیستم بهره‌مند شوید.

ممکن است فکر کنید استفاده از این سیستم برای تجارت شما لازم و ضروری نیست. واقعیت این است، تکنولوژی به شما کمک می‌کند تا کارهای خود را سریع‌تر و با کیفیت بهتر انجام دهید. حدود ۶۳ درصد از مدیران ادعا دارند که پذیرش فناوری‌های جدید در کسب‌وکار آن‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود. ما در نومان این مشکل را برای شما برطرف کردیم زیرا می‌توانیم با آموزش‌های لازم در مدت زمان کوتاه کارشناسان شما را در این رابطه راهنمایی کنیم که در این بخش به‌طور کامل به آن اشاره کرده‌ایم.

به همین دلیل اگر در هر مرحله از مراحل مربوط به راه اندازی و نصب ویپ به مشکل برخوردید مطمئن باشید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

هزینه نصب و راه اندازی VOIP (ویپ)

هزینه نصب و راه اندازی Voip بر اساس حجم پروژه و پیچیدگی‌های اجرای سناریوی سیستم تلفنی شما محاسبه می‌شود. از جمله مواردی که می‌تواند ارتباط مستقیم با  هزینه نصب و راه اندازی Voip داشته باشد می‌توان به این موارد اشاره کرد:

تعداد تماس همزمان مورد نیاز

تعداد داخلی‌های در نظر گرفته شده برای راه اندازی ویپ

پیش بینی حداکثر تماس همزمان طی سه سال آینده

تکنولوژی خطوط شهری شما

وجود شعبات مختلف هنگام نصب و راه اندازی voip

وجود نیروی دورکار در کسب و کار

امکان پخش تلفن گویای اختصاصی براساس : کالرآیدی، ساعت، یا دیتاهای اختصاصی مثل کد ملی و …

یکپارچگی با سایر نرم افزارهای داخل مجموعه مانند نرم افزار حسابداری، ارتباط با مشتری و …

برای بررسی جامع‌تر به مطلب ” هزینه نصب و راه اندازی ویپ ” مراجعه کنید دقیق هزینه نصب و راه اندازی voip مجموعه شما، می‌توانید با کارشناسان فروش نومان در ارتباط باشید تا پس از مطالعه و بررسی شرایط کسب و کار شما هزینه دقیقی را به شما اعلام کنند.

انواع روش های راه اندازی voip

یکی از دلایلی که مشتریان نومان علاقه زیادی به این مجموعه دارند این است که ما سعی می‌کنیم، روش‌های راحتی را برای راه اندازی و نصب VoIP معرفی کنیم. اگر دوست دارید هنگام استفاده از خدمات و خرید سخت افزار به مشکل بر نخورید، تلفن را بردارید و با کارشناسان ما مشورت کنید. فراموش نکنید که برای استفاده از این سیستم پیشرفته نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت نیست بلکه تغییر سیستم از آنالوگ به اینترنتی به راحتی انجام می‌شود. آیا شما تا به‌حال تجربه استفاده از تلفن اینترنتی را داشته‌اید؟ به نظرتان بهره‌مندی از چه ویژگی‌هایی در مجموعه ارائه دهنده خدمات به رضایتمندی بیشتر شما کمک می‌کند؟

خدمات نصب و راه اندازی ویپ:

نومان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات نصب و راه اندازی ویپ این اطمینان را می‌دهد با بهره‌مندی از متخصصین این امر، رضایت صد درصدی شما را جلب خواهد کرد. هم اکنون با ما در ارتباط باشید تا شما را به یکی از پایدارترین و جامع‌ترین راهکارهای ارتباطی مجهز کنیم.

سوالات متداول در زمینه نصب و راه اندازی ویپ:

  1. تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی ویپ چیست؟

بستر شبکه، سرور ویپ، نرم افزار سیستم تلفنی VoIP، تلفن‌های تحت شبکه، شرکت متخصص و مجرب در زمینه راه اندازی voip

  1. برای نصب VoIP از وای فای استفاده کنیم یا کابل؟

تجربه ما در نومان نشان داده است برای تجربه کیفیت بالاتر در سیستم VoIP بهتر است کابل را جایگزین وای فای کنید.

  1. تفاوت بین سیستم تلفن آنالوگ و اینترنتی چیست؟

سیستم تلفن اینترنتی با قابلیت‌ها و امکانات مختلف، مزایای فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این مورد کمک می‌کند تا مدیریت و پاسخگویی به‌آسانی انجام شود.