زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله : ۱۵ دقیقه | بروز رسانی مطلب: اسفند ۱۴۰۰

اگر فرصت کافی برای بهینه‌سازی متن تلفن گویای مجموعه‌تان ندارید، ما با سالها تجربه عملی، طراحی متن تلفن گویای شما را با رعایت تمامی استانداردها انجام می‌دهیم.

اگر شما هم صاحب کسب‌وکار هستید، احتمالا گاهی این سوال برایتان پیش می‌آید که شرکت‌های بزرگی همچون اپل، پپسی کولا و … در پای تلفن چگونه به استقبال مشتریان‌شان می‌روند. و قطعا دوست داشته‌اید تا نمونه متن ivr  از شرکت‌های بزرگ را در اختیار داشته باشید.

ما در این بخش با برقراری تماس با این شرکت‌های بزرگ به این سوال و نیاز شما پاسخ داده‌ایم. صدای‌ IVR ضبط شده این تماس‌ها به همراه ترجمه آن‌ها به صورت جداگانه برای هر یک از شرکت‌ها در این مطلب قرار گرفته است.

چند نکته‌ی مهمی که با شنیدن این صداهای ضبط شده IVR باید استفاده کنید را به صورت تیتروار آورده‌ایم.

۱- تمامی این شرکت‌ها حداکثر ۵ منو در ضبط صدای IVR قرار داده‌اند.

۲- تمامی این شرکت‌ها از گویندگان حرفه‌ای برای خوانش متن‌های خود انتخاب کرده‌اند.

۳- تمامی شرکت‌هایی که ساعات کاری مشخصی داشتند پیام مجزا برای بخش ساعات کاری و ساعات غیر‌ کاری خود ضبط کرده‌اند

۴- تمامی این شرکت‌ها پیامی جهت آگاهی تماس گیرنده نسبت به ضبط احتمالی مکالمات را به مشتریان‌شان قرار داده‌اند

۵- برخی از این شرکت‌ها از زمان انتظار برای معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند.

1- نمونه متن IVR شرکت اپل به همراه فایل صوتی ( Apple ) :

نمونه-متن-ivr-شرکت-اپل
به عقیده ما یکی از استانداردترین روش‌های معرفی و خوش آمدگویی در نمونه متن ivr شرکت اپل اجرا شده است. کوتاه و مفید.

فایل صوتی ضبط شده صدای IVR برای ساعات کاری : ( مدت زمان فایل صوتی : ۱7 ثانیه )

ترجمه متن Ivr ساعات کاری اپل :

از تماس شما با اپل متشکریم، تماس شما ممکن است ضبط گردد. لطفا یکی از گزینه‌های پیش رو را انتخاب کنید. کلید ۱ برای فروش،کلید ۲ برای پشتیبانی فنی، کلید ۳ برای Itune و Icloud . برای ارتباط با سایر بخش‌ها، لطفا منتظر کارشناس اپل بمانید.

فایل صوتی ضبط شده صدای IVR برای ساعات غیر کاری :

ترجمه متن Ivr ساعات غیر کاری شرکت اپل  :

از تماس شما با اپل متشکریم. ما تعطیلیم. ساعات عادی کاری اپل روز‌های دوشنبه تا جمعه از ۸ صبح تا ۵ عصر بر اساس منطقه زمانی اقیانوس آرام است. اگر شما برای فروش محصولات تماس گرفته‌اید کلید ۱ را فشار دهید. برای دریافت پشتیبانی فنی کلید ۲ را فشار دهید.  اگر به دلایل دیگری با ما تماس گرفته‌اید لطفا در ساعات کاری با ما مجددا در تماس باشید. از تماس شما با اپل متشکریم.

اگر در مرحله طراحی متن تلفن گویای کسب‌وکارتان هستید حتما با مراجعه به مقاله ای که قبلا در این زمینه آماده کردیم آن را مطالعه فرمایید.

2- نمونه متن Ivr شرکت پپسی کولا به همراه فایل صوتی :

نمونه-متن-انگلیسی-تلفن-گویا-شرکت-پپسی
انرژی خوب در خوانش متن و تکرار پیام گویا به محض اتمام پیام از نکات قابل توجه تلفن گویا شرکت پپسی است

شرکت پپسی کولا با متنی طولانی اما متفاوت به استقبال مشتریانش می‌رود. اگر چه این متن طولانی است اما یکی دو عامل باعث می‌شود که شما از تماس با پپسی کولا خسته نشوید. انرژی خوب در خوانش متن و معرفی بخش‌های پرتکرار که احتمالا درصد بسیار بالایی از تماس گیرندگان را شامل می‌شود باعث خواهد شد تا از حالت کسل کننده این متن ivr فاصله بگیرد. همچنین پپسی کولا برای جلوگیری از سردرگمی تماس گیرندگان، به محض اتمام متن  IVR‌ نسبت به تکرار پیام به صورت اتوماتیک اقدام کرده است. بنابراین، در صورت عدم فشردن دکمه، بلافاصله پیام معرفی و خوش‌ آمدگویی تکرار می‌شود.

فایل صوتی ضبط شده صدای IVR برای ساعات کاری :

 

ترجمه متن Ivr ساعات  کاری شرکت پپسی کولا :

به بخش ارتباط با مصرف‌ کننده‌ی پپسی کولا خوش آمدید. لطفا قبل از انتخاب به تمامی گزینه‌های پیش رو گوش دهید. اگر کارمند پپسی کولا هستید کلید ۱ را فشار دهید. اگر فروشنده محصولات پپسی کولا هستید و می‌خواهید سفارش دهید یا نیاز به تعمیر و نگهداری تجهیزات دارید کلید ۵ را فشار دهید. اگر می‌خواهید در مورد مواد تشکیل دهنده محصولات مطلع شوید یا با مراکز خرید پپسی در منطقه شما آشنا شوید کلید ۲ را فشار دهید. اگر دنبال موقعیت شغلی در پپسی کولا هستید کلید ۳ را فشار دهید. اگر سوال یا نظری در مورد سایر بخش‌ها دارید کلید صفر را فشار دهید یا روی خط منتظر بمانید تا یکی از کارشناسان به شما متصل شوند.

فایل صوتی ضبط شده صدای IVR برای ساعات غیر کاری :

ترجمه متن Ivr ساعات غیر کاری شرکت پپسی کولا :

از تماس شما با بخش ارتباط با مصرف کننده‌ی پپسی کولا متشکریم. ساعات کاری ما از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر بر اساس منطقه زمانی شرقی است. هر چند هم اکنون شخصا قادر به پاسخگویی شما نیستیم اما پاسخگوی اتوماتیک ما می‌تواند جزئیاتی در مورد مواد تشکیل دهنده محصولات ما یا مکان‌هایی در منطقه شما که محصولات ما را عرضه می‌کنند. تخفیفات و پیشنهاد‌های بازگشت پول، وب‌سایت و اطلاعات اورژانسی را ارائه کند. لطفا کلید صفر را فشار دهید تا به این بخش‌ها دسترسی پیدا کنید یا در ساعات کاری مجددا با ما تماس بگیرید و خیلی خوشحال خواهیم شد که شما را یاری کنیم

۳- نمونه متن Ivr موسسه بین المللی فوربز ( Forbes  ) به همراه فایل صوتی :

نمونه-متن-تلفن-گویای-موسسه-بین-المللی-فوربز
در متن منشی تلفنی این مجموعه، توجه و تمرکز تماس گیرنده با عبارت ” لطفا با دقت گوش کنید “جلب می‌شود

این موسسه در سال ۱۹۱۷ توسط یک نویسنده اسکاتلندی تاسیس شده است و یکی از نامدارترین موسسه‌ها در زمینه انتشار مجله است.

فایل صوتی ضبط شده صدای IVR برای ساعات کاری :

ترجمه متن Ivr ساعات کاری موسسه فوربز  :

برای اطمینان از کیفیت پاسخگویی این مکالمه ممکن است ضبط شود. از تماس شما با فوربز متشکریم. لطفا به پیام پیش رو با دقت گوش کنید. اگر در مورد مجله فوربز تماس گرفته‌اید لطفا کلید ۰ را فشار دهید یا روی خط منتظر بمانید، اگر در مورد خبرنامه دیجیتالی اقتصاد شامل نظرخواهی‌های خاص آن تماس گرفته‌اید لطفا با شماره 18668912748 یا ایمیل کنید یا به وب‌سایت topservice.com‌ مراجعه کنید. تکرار شماره 18668912748

فایل صوتی ضبط شده صدای IVR برای ساعات غیر کاری :

متن ترجمه شده منشی تلفنی ساعات غیر کاری فوربز‌ :

از تماس شما با سرویس ارتباط با مشتری سپاسگذاریم. مرکز تماس ما تعطیل است هرچند سیستم پاسخگویی اتوماتیک ما با قابلیت پاسخگویی به سوالات رایج شما آماده است. برای استفاده از این سرویس لطفا بر روی خط بمانید در غیر اینصورت در زمان دیگری با ما در ارتباط باشید یا به وب‌سایت ما مراجعه کنید. برای اطلاع از آدرس وب‌سایت از مجله یا اینترنت کمک بگیرید. برای اطمینان از کیفیت پاسخگویی این مکالمات ممکن است شنود یا ضبط گردد.

۴- نمونه متن Ivr شرکت خودروسازی جنرال موتورز بخش شورولت به همراه فایل صوتی :

نمونه متن ivr شوروولت
جنرال موتور که شاخه‌های مجزایی دارد در بخش شورولت و در مرکز تماس خود به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی تماس گیرندگان است.

فایل صوتی ضبط شده صدای IVR شورولت : 

ترجمه متن Ivr ساعات  کاری شرکت شورولت  :

از تماس شما با شورولت متشکریم. تمامی تماس‌ها ممکن است شنود یا ضبط شود. اگر در مورد فراخوان کیسه‌های هوای تاکاتا تماس گرفته‌اید لطفا کلید ۱ را فشار دهید. اگر شما مشکلی با وسیله نقلیه خود دارید و هم اکنون تحت نظر هیچ یک از عاملیت‌های جنرال موتور قرار ندارید ابتدا به سایت wwww.gm.com مراجعه کرده و با انتخاب وسیله نقلیه‌تان نزدیک‌ترین عاملیت خود را پیدا کنید. برای سایر درخواست‌ها لطفا منتظر بمانید.

5- نمونه متن Ivr هواپیمایی بریتانیا  ( Biritish Ariways  ) به همراه فایل صوتی :

نمونه-متن-ivr-شرکت-بیریتیش-ایرویز
اطلاع از قوانین حریم شخصی و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها اولویت پیام تلفن گویای شرکت بریتانیایی است

به دلیل اهمیت بسیار بالایی که به حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی در اتحادیه اروپا وجود دارد. هواپیمایی بریتیش ایرویز، ابتدای متن تلفن گویا‌ی خود را به این بخش اختصاص داده است. و سپس در سه گزینه به مشتریان امکان انتخاب را فراهم کرده است.

به بیریتیش ایرویز خوش آمدید. برای کمک به ارتقاء سرویس‌دهی، مکالمات شما ممکن است ضبط گردد. مسافرت با بیریتیش ایرویز تحت قوانین و شرایط حمل و سیاست حفظ حریم خصوصی ما اداره می‌شود که توضیح می‌دهد چگونه و تحت چه شرایطی اطلاعات شخصی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر به وب‌سایت BA.COM مراجعه کنید. برای تغییر رزرو کلید ۱ را فشار دهید. برای اطلاع از موجودی، قیمت یا رزرو بلیط کلید ۲ را فشار دهید یا برای سایر موارد کلید ۳ را فشار دهید.

نتیجه‌گیری از نمونه متن‌های ivr بالا:

طراحی متن تلفن گویا برای هر کشور، شهر و حتی هر کسب‌و‌کاری می‌تواند نکات متفاوتی را داشته باشد. بنابراین کپی برداری از نمونه متن‌های ivr بالا به صورت صرف نمی‌تواند ایده‌ی مناسبی باشد اما اطلاع از پارامتر‌های مختلف و مفید استفاده شده در متن‌های منشی تلفنی بالا  می‌تواند شما را در طراحی متن مناسب با دموگرافی کسب‌وکارتان کمک کند. اگر مقالات متنوعی که در وب‌سایت نومان برای کمک به جهت‌دهی ذهنی به شما عزیزان کفایت نکرده و کماکان در طراحی متن تلفن گویای خود دچار سردرگرمی هستید همین حالا از طریق یکی از درگاه‌های ارتباطی ( گفت و گوی آنلاین یا تماس رایگان با کارشناسان شرکت – آیکون سمت راست پایین مانیتور ) با ما در ارتباط باشید تا همکاران ما با اطلاع از شرایط کسب‌و‌کارتان بهترین متن را برای شما طراحی نمایند.

پیشنهاد نهایی به شما صاحبان کسب‌وکار : 

طراحی-متن-تلفن-گویا-در-استودیو-نومان

اگر شما می‌خواهید با نمونه متن‌های منشی تلفنی فارسی و نحوه‌ی اجرای آن که به سفارش کسب‌وکارهای ایرانی در استودیو ضبط صدای نومان آماده گردیده است، آشنا شوید می‌توانید به مطلب ”  نمونه متن‌های منشی تلفنی به همراه فایل‌های صوتی آ‌ن‌ها ”  مراجعه کنید تا ایده‌ی بیش‌تری نسبت به طراحی در نحوه‌ی خوش آمدگویی به مشتریان‌تان از طریق تلفن گویا را داشته باشید.

یا در صورتی که وقت کافی برای مطالعه و بهینه‌سازی متن تلفن گویای مجموعه‌تان را ندارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی از همکاران ما بخواهید تا با کسب اطلاعات از مجموعه شما، متن تلفن گویا مناسب با کسب‌و‌کارتان را برایتان طراحی و آماده‌سازی کنند

در صورتی که به مراحل پایانی طراحی متن تلفن گویای خود رسیده‌اید با مراجعه به بخش ” سفارش ضبط صدا ” با شنیدن نمونه صدای گرم گویندگان ما و سپردن اجرای آن به همکاران ما در استودیو نومان، با روی خوش به استقبال مشتریان‌تان روید..