زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله : 20 دقیقه | بروز رسانی مطلب: اسفند ۱۴۰۰

این مقاله به جهت درخواست مشتریان بخش سفارش ضبط صدا استودیو نومان آماده شده است، ما در این مقاله و در دو بخش قصد داریم به معرفی چند نمونه متن منشی تلفنی استاندارد بپردازیم و با معرفی چندین نمونه متن منشی تلفنی مشتریان استودیو نومان به همراه فایل صوتی‌ آن‌ها، شما را بیش‌تر با نمونه متن‌های منشی تلفنی و نحوه ضبط صدا برای آن‌ها آشنا کنیم.

در نظر داشته باشید که بخش منشی تلفن یا همان تلفن گویا هرچه کوتاه‌تر باشد شانس هدایت صحیح تماس گیرنده افزایش خواهد یافت. ما با دسته‌بندی انواع نمونه متن منشی تلفنی سعی خواهیم کرد شما را در نگارش متن تلفن گویا کمک کنیم. در ابتدا به پنج نمونه تلفن گویای اجرا شده توسط استودیو نومان به همراه فایل صوتی آن‌ها پرداخته و سپس نمونه متن‌های منشی تلفنی پیشنهادی را در سه دسته‌بندی مجزا برای شما ارائه خواهیم کرد.

برای دریافت ایده‌ها و پروموشن‌های جدید در مورد تلفن گویا پیشنهاد می‌کنیم صفحه ما را در اینستاگرام فالو کنید :
صفحه اینستاگرام استودیو نومان

نمونه متن‌های تلفن گویای اجرا شده به همراه فایل صوتی :

نمونه متن منشی تلفنی گروه شرکت‌های راهبر  ( گوینده کد 201 و 102 ): 

متن تلفن گویا برای ساعات اداری : 

وقت بخیر ، به گروه شرکت‌های راهبر خوش آمدید ، اگر داخلی شخص مورد نظر را می‌دانید هم اکنون شماره آن را وارد کنید. جهت ارتباط با واحد پشتیبانی عدد ۱ ، واحد فروش ۲ ، واحد مالی ۳ و برای ارتباط با اپراتور عدد ۰ را شماره‌گیری فرمایید .

متن منشی تلفنی برای ساعات غیر اداری : 

سلام ، وقت بخیر ، هم اکنون ساعات کاری شرکت راهبر به پایان رسیده است. به اطلاع می‌رساند همکاران ما روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 17:00 و روزهای پنجشنبه از ساعت 8:30 الی 12:30 آماده پاسخگویی به شما هستند .

پخش پیام تبلیغاتی در زمان انتظار مکالمه :

در خدمتی نوین ، گروه شرکت‌های راهبر با گستره‌ای از خدمات متنوع در حوزه دیجیتال مارکتینگ، آماده پاسخگویی به نیاز شما مشتریان گرامیست. دسترسی به خدمات مشاوره‌ای ، ارایه راهکاری‌های نرم افزاری و بازاریابی اینترنتی در حوزه کسب‌وکارهای نوین . با گروه شرکت‌های راهبر بازار در دستان شماست .

نمونه متن تلفن گویا شرکت آپتوس ایران ( خوانش توسط گوینده کد 208 و 102 ) :

متن منشی تلفنی ترکیبی :

سلام، از تماس شما با شرکت آپتوس ایران متشکریم، به اطلاع می‌رسانیم ساعات کاری شرکت در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 17 و پنجشنبه‌ها از ساعت 8 الی 13 می باشد. جهت ارتباط با واحد فروش عدد ۱ ، واحد مالی  ۲ ، واحد تدارکات ۳ ، ارسال فکس ۴ و برای ارتباط با اپراتور عدد ۰ را شماره‌گیری فرمایید.

بخش پیام انتظار برای ترویج برند:

آپتوس ایران با بیش از 4 دهه سابقه در تولید بتن آماده و قطعات بتنی، پیمانکار عمومی با داشتن بالاترین رتبه مرتبط کشوری، ما کیفیت می‌سازیم.

از-زمان-انتظار-برای-جلب-توجه-مشتریانتان-استفاده-کنید

اگر روزی فقط ۱۰ نفر با مجموعه شما در تماس باشد، شما سالیانه 109500 ثانیه فرصت بالقوه رایگان برای استفاده خواهید داشت. برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید به سادگی و بدون صرف هزینه به رشدِ کسب‌و‌کارتان کمک کنید با همکاران ما در ارتباط باشید تا ضمن راهنمایی، در صورت نیاز نسبت به طراحی متن تلفن گویای شما اقدام کنند.

شروع گفت و گوی آنلاین

نمونه متن تلفن گویای شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا (خوانش توسط گوینده کد 202 و 102): 

 متن تلفن گویا برای ساعات اداری : 

درود بر شما که بهترینید، به مرکز تماس کارگزاری تدبیرگران فردا خوش آمدید، جهت بهبود کیفیت خدمات مکالمات شما ضبط  می‌گردد. شما می‌توانید جهت ارتباط با بخش صدای مشتریان کلید صفر را شماره‌گیری نمایید. برای ارتباط با اپراتور لطفا منتظر بمانید.

پخش پیام تبلیغاتی در زمان انتظار مکالمه :

کارگزاری تدبیرگران فردا با گستره‌ای از خدمات متنوع، آماده پاسخگویی به نیاز شما مشتریان گرامیست. دسترسی به خدمات مشاوره ایه وب‌سایت دیلی تحلیل، لذت معامله هوشمند با پرانا، پلتفرم معاملات آنلاین اختصاصی و دریافت اعتبار معاملاتی. با کارگزاری تدبیرگران فردا بازار در دست شماست.

نمونه متن منشی تلفنی آهن پخش – خرید و فروش آنلاین آهن ( گوینده 104 و 209 ):

متن تلفن گویا به صورت ترکیبی :

آهن پخش مرکز فروش و عرضه آهن آلات ساختمانی و صنعتی ، از تماس شما سپاسگزاریم، برای ارتباط با واحد فروش کلید 1  و امور مالی و حسابداری کلید 2 را فشار دهید، در غیر اینصورت منتظر ارتباط با اپراتور بمانید.

نمونه متن منشی تلفنی رایتینو – خدمات استارتاپی ( خوانش توسط کد 211 ):

متن تلفن گویا برای ساعات اداری :

درود بر شما که بهترینید، به رایتینو، سامانه اعزام کارشناس حوزه رایانه‌ای در محل خوش آمدید، جهت بهبود هرچه بهتر روند پاسخگویی، مکالمه شما با همکاران ما ضبط و ارزیابی خواهد شد، شما می‌توانید جهت ارتباط با واحد پشتیبانی کاربران عدد یک، واحد پشتیبانی کارشناسان عدد 2 و جهت ارتباط با اپراتور عدد صفر را وارد نمایید.

نمونه متن اطلاع رسانی برای زمان انتظار :

شما می‌توانید در هر زمانی از شبانه روز، با مراجعه به وب‌سایت رایتینو دات کام به سادگی درخواست خودتان را ثبت نمایید و منتظر حضور کارشناسان رایتینو در محل خود باشید ، رایتینو یک راه حل نو برای خدمات رایانه ای تو

به یاد داشته باشید بهینه‌ترین متن تلفن گویا، صرفا با در نظر گرفتن دموگرافی مشتریان و وضعیت درون سازمانی شما می‌تواند تهیه شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که مقاله‌ی نکات مهم قبل از ضبط صدای تلفن گویا را تا کنون مطالعه نکرده‌اید پیش از ادامه‌ی این مقاله به آن سر زده و پس از آشنایی با قوائد مهم متن‌نویسی تلفن گویا، متن‌های نمونه پیشنهادی زیر را مطالعه و استفاده کنید.

انواع متن‌های نمونه منشی تلفنی پیشنهادی :‌

نمونه متن منشی تلفنی با معرفی شرکت بدون معرفی واحد‌ها :

این نوع متن تلفن گویا برای کسب‌وکارهایی که با طیف گسترده‌ای از تماس گیرنده در ارتباط هستند مفید خواهد بود. در این نوع متن تنها با معرفی شرکت، تماس گیرنده را به راهنمای عمومی شرکت هدایت خواهیم کرد.

نمونه متن منشی تلفنی استاندارد کوتاه برای ساعات اداری – اول :

نمونه-متن-منشی-تلفنی-در-ساعات-اداری

سلام، به نومان، کلینیک شبکه‌های ارتباطی خوش آمدید. برای ارتباط با اپراتور، لطفا منتظر بمانید..

نمونه متن منشی تلفنی استاندارد کوتاه برای ساعات اداری –  دوم :

سلام، شما با  استودیو نومان ( اسم شرکت )، کلینیک تخصصی تولید محتوا در ایران ( شعار شرکت ) تماس گرفته‌اید. برای ارتباط با اپراتور کلید صفر را فشار دهید.

نمونه متن منشی تلفنی استاندارد کوتاه برای ساعات اداری –  سوم :

سلام، شما با استودیو نومان ( اسم شرکت )، کلینیک تخصصی تولید محتوا در ایران ( شعار شرکت ) تماس گرفته‌اید. برای ارتباط با اپراتور منتظر بمانید.

نمونه متن منشی تلفنی : معرفی شرکت + معرفی بخش‌ها (‌ تا حداکثر ۵ گزینه ) 

نمونه متن منشی تلفنی استاندارد برای ساعات اداری – اول :‌

به  استودیو نومان ( اسم شرکت )، کلینیک تخصصی تولید محتوا در ایران ( شعار شرکت )، خوش آمدید. اگر داخلی شخص مورد نظر را می‌دانید هم اکنون شماره آنرا وارد، در غیر اینصورت، جهت ارتباط با واحد ضبط صدای تلفن گویا کلید 1، واحد فنی 2 ، دفتر مدیریت 3 و برای ارتباط با اپراتور کلید صفر را فشار دهید.

نمونه متن منشی تلفنی استاندارد برای ساعات اداری – دوم‌: 

به  استودیو نومان ( اسم شرکت )، کلینیک تخصصی تولید محتوا در ایران ( شعار شرکت )، خوش آمدید.  اگر داخلی شخص مورد نظر را می‌دانید هم اکنون شماره آنرا وارد کنید، در غیر اینصورت، جهت ارتباط با واحد ضبط صدای تلفن گویا کلید 1، واحد پشتیبانی 2 ، دفتر مدیریت 3 و برای ارتباط با اپراتور منتظر بمانید.

نمونه متن منشی تلفنی استاندارد برای ساعات اداری – سوم‌: 

با سلام و تشکر از تماس شما با استودیو نومان ( اسم شرکت )، کلینیک تخصصی تولید محتوا در ایران ( شعار شرکت )،  اگر داخلی شخص مورد نظر را می‌دانید هم اکنون شماره آنرا وارد کنید، در غیر اینصورت، جهت ارتباط با واحد ضبط صدای تلفن گویا کلید 1، واحد پشتیبانی 2 ، دفتر مدیریت 3 و برای ارتباط با اپراتور منتظر بمانید.

نمونه متن منشی تلفنی استاندارد برای ساعات اداری – چهارم: 

سلام، شما با  استودیو نومان ( اسم شرکت )، کلینیک تخصصی تولید محتوا در ایران ( شعار شرکت ) تماس گرفته‌اید. برای ارتباط با اپراتور کلید صفر را فشار دهید در غیر اینصورت برای ارتباط با واحد ضبط صدای تلفن گویا کلید 1، واحد پشتیبانی 2 و دفتر مدیریت کلید ۳ را فشار دهید.

متن‌های بلند با معرفی بیشتر از 5 گزینه »» برای تکرار این پیام کلید صفر را فشار دهید.

نمونه-متن-منشی-تلفنی-و-نکات-مهم-تلفن-گویا

در بعضی مواقع کسب‌وکار شما نیاز به معرفی واحدها با تعداد بیشتر از پنج گزینه را خواهد داشت نکته‌ی کلیدی در این نوع متن‌ها ارائه امکان به تماس گیرنده برای شنیدن مجدد پیام است. به عنوان مثال برای نمونه چهارم متن منشی تلفنی ذکر شده در بالا ما ۳ بخش دیگر را اضافه می‌کنیم و سپس امکان بازگشت مجدد و شنیدن مجدد فایل ضبط شده تلفن گویا را می‌دهیم. متن نهایی به حالت زیر خواهد بود:

سلام، شما با  استودیو نومان ( اسم شرکت )، کلینیک تخصصی تولید محتوا در ایران ( شعار شرکت ) تماس گرفته‌اید. برای ارتباط با اپراتور کلید صفر را فشار دهید در غیر اینصورت برای ارتباط با واحد ضبط صدای تلفن گویا کلید 1، واحد فروش 2، امور پشتیبانی ۳، امور مالی ۴، دفتر مدیریت ۵، ارسال فکس ۶ و جهت ارتباط با اپراتور کلید ۹ را فشار دهید. برای تکرار این پیام کلید صفر را فشار دهید.

نمونه متن منشی تلفنی برای ساعات غیر اداری : 

نمونه متن تلفن گویا برای-ساعات-غیر-اداری

اهمیت پیام ساعات غیر اداری اگر بیشتر از پیام ساعات اداری نباشد، کم‌تر نیست. این پیام باید به صورت شفاف مشخص کند که فرد تماس گیرنده چه زمان‌هایی می‌تواند با کسب‌وکار شما در ارتباط باشد. اگر شما راه حلی برای پاسخگویی در تایم غیر اداری دارید در همان ابتدا آنرا معرفی کنید در غیر اینصورت می‌توانید پس از اعلام ساعات پاسخگویی، تماس گیرنده را به صندوق صوتی مجموعه هدایت کنید.

نمونه متن منشی تلفنی برای ساعات غیر اداری- اول :

با سلام، ضمن تشکر از تماس شما، به اطلاع می‌رساند ساعات کاری مجموعه استودیو نومان ، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 17:00 و روزهای پنجشنبه از ساعت 8:30 الی 14:00 می‌باشد. هم اکنون شما می‌توانید با فشردن کلید 1 پیام خود را بگذارید.

نمونه متن منشی تلفنی برای ساعات غیر اداری- دوم :

یکی از گزینه‌های مدرن در ارائه خدمت به مشتری دریافت شماره تماس آن و تماس از سمت مجموعه شما در اولین روز کاری است. اگر سیستم تلفنی شما قادر به ذخیره‌سازی شماره تماس گیرنده باشد حتما در منو ساعات غیر کاری آنرا معرفی کنید.

تماس گیرنده گرامی، ضمن تشکر از تماس شما، به اطلاع می‌رساند ساعات کاری مجموعه استودیو نومان ، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 17:00 و روزهای پنجشنبه از ساعت 8:30 الی 14:00 می باشد. هم اکنون شما می‌توانید جهت ارسال درخواست تماس با شما کلید 1 و جهت ارسال پیام خود کلید 2 را فشار دهید.

 نکته‌ی مهم »» ضبط مکالمات :

ضبط-مکالمات-تلفنی

یکی از بحث‌های مهم، گنجاندن پیام ضبط مکالمات در صورت ضبط مکالمات در کسب‌وکار شماست. بر اساس قوانین کشور ایران هرگونه ضبط مکالمات، بدون اطلاع هر دو طرف مکالمه، جرم محسوب می‌شود و فقط در شرایطی کسب‌و‌کار شما مجاز به ضبط مکالمات سازمانی است، که قبل از شروع مکالمه هر دو طرف مکالمه در جریان ضبط شدن آن قرار گیرند.

در زیر به چند نمونه متن تلفن گویا برای بخش ضبط مکالمات اشاره می‌کنیم.

نمونه متن منشی تلفنی برای بخش ضبط مکالمات – اول :

در نظر داشته باشید کلیه مکالمات به جهت بهبود هر چه بهتر روند پاسخگویی ضبط و ارزیابی می‌گردد.

نمونه متن منشی تلفنی برای بخش ضبط مکالمات – دوم :

به اطلاع می‌رساند جهت بهبود کیفیت خدمات، مکالمات شما ضبط می‌گردد.

نمونه متن منشی تلفنی برای بخش ضبط مکالمات – سوم :

مکالمه شما با همکاران‌مان جهت اهداف آموزشی و بهبود روند پاسخگویی ضبط و ارزیابی می‌گردد.

نمونه متن تلفن گویای شرکت‌های بین المللی : 

نمونه-متن-ivr-شرکت-های-بین-المللی

به احتمال زیاد نمونه متن‌های بالا تا حدود زیادی به شما کمک کرده است تا ضمن رعایت نکات مهم در زمینه طراحی متن تلفن گویای استاندارد به اجرای ایده‌های‌تان بپردازید اما اگر همچنان نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید و  مایل هستید تا بدانید شرکت‌های بین المللی همچون اپل، پپسی کولا، هواپیمایی بریتانیا و … در متن‌های تلفن گویای خود چه بخش‌هایی را گنجانده‌اند و چگونه به استقبال مشتریان‌شان رفته‌اند، همکاران ما در استودیو نومان قبلا در تماس با این مجموعه‌ها و ضبط پیام خوش آمدگویی آن‌ها و تحلیل پیام گویای این شرکت‌ها، مقاله‌ای مفید به همراه فایل‌های صوتی و ترجمه آن آماده کرده‌اند که می‌توانید با مراجعه به مقاله زیر از آن بهره‌مند شوید.

نمونه متن IVR شرکت‌های بزرگ دنیا، آن‌ها چگونه به استقبال مشتریان می‌روند + فایل‌های صوتی

پیشنهاد نهایی به شما صاحبان کسب‌وکار : 

در صورتی که می‌خواهید تاثیر اولیه‌ی بی‌نظیری را بر مشتریان خود از طریق مهمترین و شاید اولین درگاه ارتباطی‌ کسب‌وکارتان با مشتری داشته باشید، ضبط صدای تلفن گویای خود را به صدای گرم گویندگان ما در استودیو نومان بسپارید تا با کم‌ترین سرمایه‌گذاری، بالاترین تاثیر را در کسب‌و‌کارتان شاهد شوید. برای شنیدن نمونه صدای گویندگان ما و اطلاع از قیمت‌ها به صفحه سفارش ضبط صدا مراجعه کنید.

۱ دیدگاه برای “نمونه متن منشی تلفنی + فایل ضبط‌ شده‌ی صدای تلفن گویا

دیدگاه‌ها بسته شده است.