زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: 10 دقیقه | بروز رسانی مطلب: مهر ۱۴۰۰

در این مطلب قصد داریم به یکی از سوالات پر تکرار مخاطبین با ذکر مثال‌های واقعی از صدای گویندگان حرفه‌ای به همراه فایل‌های صوتی آن‌ها، پاسخ دهیم. تا حالا چند مرتبه با شرکتی تماس گرفته‌اید و بلافاصله متوجه شدید که صدای تلفن گویا، صدای کارمندی از دفتر خودشان است؟ قطعا به آسانی می‌توان تشخیص داد. معمولا آن‌ها صدای مضطرب، یکنواخت و غیر‌ حرفه‌ای دارند.

حتی اگر این کسب‌وکارها به صورت موقت، با این کار به دنبال صرفه جویی در پول‌های‌شان باشند، قطعا این نوع تصویر ذهنی، آن چیزی نیست که بخواهند مشتریان‌شان از کسب‌وکار آن‌ها در ذهن‌شان داشته باشد.

در ابتدای مطلب از شما دعوت می‌کنیم به  چهار نمونه فایل صوتی از تلفن گویای شرکت‌هایی که با استودیو نومان همکاری داشته‌اند گوش دهید.

لازم به توضیح است، صدای پس زمینه گوینده مرد که در فایل‌های ضبطی استودیو نومان می‌شنوید، صرفا به عنوان رعایت حق کپی رایت بوده و در فایل‌های اصلی ارائه شده به مشتریان حذف می‌شود.

 

نمونه تلفن گویای مشتریان استودیو نومان قبل و بعد از اجرا  :

نمونه صدای گوینده حرفه‌ای در استودیو نومان 1 :

نمونه صدای گوینده حرفه‌ای برای تلفن گویا 2 :

نمونه صدای گوینده حرفه‌ای برای تلفن گویا 3 :

نمونه صدای گوینده حرفه‌ای برای تلفن گویا 4 :

نمونه صدای ضبط شده توسط  گوینده غیر حرفه‌ای 1 :

نمونه صدای گوینده غیر حرفه‌ای برای تلفن گویا 2 :

نمونه صدای گوینده غیر حرفه‌ای برای تلفن گویا 3 :

نمونه صدای گوینده غیر حرفه‌ای برای تلفن گویا 4 :

به عنوان مجموعه‌ای که بیش از ۱۰ سال فعالیت ضبط صدای حرفه‌ای دارد، قاطعانه می‌توانیم بگوییم که تا لحظه‌ای که این مطلب را برای شما در حال آماده کردن هستیم هنوز بسیاری از کسب‌وکارها همچنان از تاثیر صدایی که در پشت تلفن گویای‌شان پخش می‌شود آگاه نیستند و هیچ تفکری پشت این بخش از کسب‌وکارشان قرار ندارد.

تفاوت را در همان قدم اول نسبت به رقبای‌تان، نشان دهید.

بخش منفی این چالش، نشان از فاصله‌ی اکثر کسب‌وکارهای ایرانی با کسب‌وکارهای بین المللی است اما بخش مثبت آن، به کسب‌وکارهای ایرانی اجازه می‌دهد با یک سرمایه‌گذاری اندک، به مشتریان تفاوت را در همان قدم اول نسبت به رقبای‌شان نشان دهند.

در مطلبی تحت عنوان “ نمونه متن تلفن گویای شرکت‌های بین المللی به همراه فایل صوتی آن‌ها ” تلفن گویای شرکت‌های بین المللی نظیر اپل و پپسی کولا و … را بررسی کرده‌ایم و شما خواهید دید که این شرکت‌ها در این بخش از کسب‌وکارشان چه کرده‌اند؟

نمونه صدای گویندگان غیر حرفه‌ای را در ابتدای این مقاله که در سیستم تلفنی مشتریان نومان قبل از سفارش ضبط صدا استفاده می‌شد را شنیدید. آیا به نظر شما اگر کسب‌وکارها از تاثیر اولیه ( first impression ) در اولین درگاه ارتباطی با مشتریان‌شان آگاه باشند هیچگاه ریسک استفاده از صدای غیر حرفه‌ای را قبول خواهند کرد؟

آیا می‌دانید اولین ذهنیت مشتری نسبت به کسب‌وکار شما تا انتها ثابت می‌ماند؟ شما تنها 15 ثانیه فرصت دارید تا تاثیری ماندگار در ذهن مشتریان‌تان ثبت کنید.

ویدیو بالا توسط گوینده حرفه‌ای با کد 209 اجرا شده است – برای شنیدن نمونه کارهای بیش‌تر از این گوینده به صفحه سفارش ضبط صدا مراجعه کنید.

اگر دوست دارید مجموعه‌ای مدرن و حرفه‌ای دیده شوید، یک صدای خوب همانند یک ملودی آرام بخش، کمک خواهد کرد تا تصویر درستی از مجموعه شما به مشتریان‌تان انتقال داده شود. ما در این مطلب به صورت عملی با ذکر مثال از نمونه صدای گویندگان حرفه‌ای و تلفن گویا‌های غیر حرفه‌ای در درک بهتر این موضوع به شما کمک خواهیم کرد.

گوینده خوب شباهت زیادی با یک بازیگر خوب دارد. گویندگان حرفه‌ای به سادگی با کلمات بازی می‌کنند، شور می‌دهند و بر متن فرمانروایی می‌کنند، سایه روشن می‌زنند و با کلام رسای‌شان ذهن مخاطب را نوازش می‌دهند. کاری که غیر گوینده از انجام آن عاجز خواهد بود.

به این نمونه صدای ضبط شده به صورت کامل گوش کنید. نسخه اول توسط خود مجموعه اجرا شده است و نمونه صدای دوم توسط همکاران ما در استودیو نومان ضبط گردیده است.

نمونه صدای ضبط شده حرفه‌ای توسط گوینده نومان با تجهیزات استودیویی : (‌ خوانش توسط کد ۱۰۲ )

نمونه صدای ضبط شده در محیط غیر استودیویی توسط گوینده غیر حرفه‌ای :

 

استفاده از صدای غیرحرفه‌ای و مضطرب تصویر نامناسبی را در ناخودآگاه مشتریان‌تان ثبت خواهد کرد.

شما بخوبی می‌دانید برای رسیدن به تمایز با آنچه اکثریت در آن هستند باید به جزئیات توجه ویژه‌ای داشت. تا امروز مطالب متنوعی را در مورد صدا و تاثیر آن در جذب مخاطب نوشته‌ایم. در این مطلب قصد داریم کمک کنیم تا شما با شنیدن نمونه صدای گویندگان حرفه‌ای و مقایسه آن با فایل‌هایی که مشتریان نومان قبل از آن توسط پرسنل یا خود صاحبان کسب‌وکار ضبط شده است درک واقعی از مطالب را داشته باشید.

با صدای گویندگان حرفه‌ای نیاز به نوشتن و گفتن برخی کلمات نیست!

نمونه صدای گویندگان حرفه ای
با صدای گویندگان حرفه ای نیاز به گفتن برخی کلمات نیست.

شاید بتوان گفت به این بخش از توان گویندگان بیش‌ترین اجحاف صورت گرفته است. بیش‌تر متخصصین بازاریابی و مدیران روابط عمومی در خصوص نگارش اختصاصی برای مطالب صوتی، آموزش خاصی ندیده‌اند.‌ اگر در کلاس‌های گویندگی شرکت کرده باشند به خوبی می‌دانند یک گوینده‌ی حرفه‌ای می‌تواند بدون نیاز به گفتن برخی کلمات، مفهوم آنرا برساند. به عنوان مثال یک گوینده واقعی با لحن و سبک صدای خود می‌تواند ” ما یک شرکت معتبر با تجربه‌ هستیم ” را نشان دهد.

به نمونه‌ای که در زیر آماده کرده‌ایم گوش کنید :

با ملودی ناب گویندگان نومان، ذهن مخاطبان‌تان را نوازش دهید. نومان راه نو ارتباطات..

 اجرا توسط گوینده حرفه‌ای با کد 211 – برای شنیدن نمونه کارهای بیشتر از این گوینده به صفحه سفارش ضبط صدا مراجعه کنید.

حرف آخر..

استفاده از تمامی ابزارهای در دسترس در دروازهِ ورودِ مشتریان به کسب‌وکارتان، منطقی‌ترین و راحت‌ترین روش برای جلب توجه مشتریان بالقوه است. صدای گویندگان حرفه‌ای طبق تجربه عملی استودیو نومان تاثیری اجتناب‌ناپذیر در ذهن مشتریان‌تان خواهد داشت. راه حلی که با کم‌ترین سرمایه‌گذاری اثربخشی بالایی را خواهد داشت. اگر آماده دریافت مشاوره بیش‌تر در مورد این بخش از کسب‌وکارتان هستید با شماره 02191015590 در ارتباط باشید تا کارشناسان ما با روی باز پاسخگوی سوالات شما باشند.

برای اطلاع از بایدها و نبایدها، قبل از ضبط صدای تلفن گویا پیشنهاد می‌کنیم مقاله ای که قبلا در این زمینه به نگارش در آمده است را مطالعه فرمایید. ” بایدها و نبایدها قبل از طراحی و اجرای تلفن گویا”  

اگر متن خود را از قبل طراحی کرده‌اید و هم اکنون می‌خواهید نمونه‌های بیش‌تری از صدای گویندگان حرفه‌ای را بشنوید می‌توانید به صفحه سفارش ضبط صدا مراجعه کنید یا از همکاران ما با کلیک بر روی دکمه ” گفت و گوی آنلاین ” بخواهید که نمونه صدای گویندگان‌مان را برای شما به صورت اختصاصی ارسال کنند.