هزینه راه‌ اندازی ویپ با نیازها و رشد کسب‌وکارتان ارتباط مستقیم دارد و اگر به درستی مسیر نصب و راه اندازی ویپ را طی کنید نیاز به هزینه‌های هنگفت در ابتدای راه نخواهید داشت.

در این مقاله، میانگین هزینه راه اندازی VoIP با هر دو سناریو راه اندازی در محل و به صورت ابری را برای کسب‌وکارهای کوچک بررسی می‌کنیم. در صورت مطالعه دقیق در انتهای این مطلب انتظار می‌رود بتوانید با دقت بالایی تصمیم‌گیری کنید که آیا راه اندازی ویپ برای شرکت شما مناسب است یا خیر.

ویپ نوعی سرویس یا سیستم تلفنی است و به دو صورت محلی و تلفن اینترنتی قابل استفاده است. به علت هزینه پایین راه اندازی ویپ نسبت به راه اندازی سیستم‌های تلفنی سنتی، این سیستم به گزینه‌ای مناسب برای کسب‌و‌کارهای کوچک تبدیل شده است. لازم به یادآوری نیست که تمامی هزینه های ذکر شده در این نوشته در تاریخ 27 فروردین ۱۴۰۳ بروز شده است. نکته‌ی قابل توجه اینکه در زمان بروزرسانی این مقاله ( ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ) نسبت به زمان نگارش اولیه مطلب ( ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ )  هزینه های اولیه بین ۵۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.

 

بررسی جامع هزینه راه اندازی وید

VoIP چیست؟

به مانند اکثر مقالاتی که در زمینه ویپ نوشته‌ایم باید ابتدا تعریف کلی از سیستم ویپ ارائه کنیم. تعریف دقیق و علمی ویپ به این شرح است:

Voice over Internet Protocol روش ارتباطی مبتنی بر مجموعه‌ای از استانداردها است که تماس‌های تلفنی و خدمات صوتی را با استفاده از اتصال اینترنتی، بدون نیاز به تجهیزات ارتباطی اختصاصی مثل خطوط تلفن مسی و ارائه‌دهنده خدمات تلفنی مانند مخابرات، ارائه می‌دهد.”

پروتکل‌های VoIP صداهای صوتی آنالوگ شما را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌کنند، سیگنال دیجیتال را فشرده می‌کنند و آن را از طریق اینترنت منتقل می‌کنند، در این حالت سیگنال‌های صدا همانند داده‌های عادی کامپیوتری رفتار می‌کنند.

وظیفه ارائه‌دهنده خدمات VoIP این است که این داده‌ها را بین همه کاربران مدیریت و مسیریابی می‌کند. و بالاخره در سمت دیگر این مکالمه، داده‌های سیگنال دیجیتال از حالت فشرده خارج شده و به صداهای صوتی آنالوگ که از طریق گوشی، تلفن همراه، رایانه یا بلندگوی خود می شنوید، تبدیل می‌شوند.

هزینه راه اندازی ویپ برای کسب‌وکار شما کاملا به نوع خدمات voip که می‌خواهید داشته باشید بستگی دارد. آیا می‌خواهید از تلفن ابری استفاده کنید یا می‌خواهید خدمات راه اندازی ویپ به صورت کامل در محل کسب‌وکار شما انجام شود؟ برای اطلاعات بیش‌تر می‌توانید مقاله ۷ نکته مهم در راه اندازی ویپ را مطالعه کنید. اگر گزینه راه اندازی در محل را انتخاب می‌کنید، باید بدانید راه اندازی ویپ هزینه‌ای به مراتب بیش‌تر را برای شما خواهد داشت.

سرویس ابری VoIP محبوب است چرا که کاربران می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ هنگفتی سرویس تلفنی اختصاصی داشته باشند و اگر کاربران به اینترنت دسترسی داشته باشند، می‌توانند بدون نیاز به داشتن خطوط تلفن مسی و با مالکیت شماره ویپ به صورت اختصاصی تماس برقرار کنند. سرویس ویپ به کارمندان اجازه می‌دهد تا به راحتی از خانه یا سایر مکان‌های خارج از دفتر اصلی شرکت کار کنند و پاسخگوی تماس‌ها باشند.

برای برقراری تماس با استفاده از سرویس VoIP، به تلفن رومیزی یا گوشی سازگار با VoIP یا برنامه‌های تلفن نرم‌افزاری مبتنی بر پروتکل VoIP نیاز دارید. شرکت ارائه‌کننده ویپ، تنظیمات لازم را برای فعال‌سازی گوشی یا نرم‌افزار تلفنی شما انجام می‌دهد و شما بدون نیاز به اقدام خاصی قادر به استفاده از آن خواهید بود. برخلاف تلفن‌های ثابت قدیمی، تلفن‌های VoIP می‌توانند در حالت HD (با وضوح بالا) برای بهبود تجربه کاربری شما کار کنند.

ما در این مطلب به صورت جامع هزینه راه اندازی ویپ به دو صورت سیستم تلفنی محلی و تلفن ابری را برای شما بررسی خواهیم کرد.

هزینه راه اندازی ویپ در محل دفتر شما و بررسی جامع آن :

بررسی تعرفه خدمات ویپ

1. هزینه راه اندازی ویپ برای بخش سرور:

سرویس‌های ویپ اساسا منابع مورد نیاز بسیار پایینی را برای فعال بودن ‌نیاز خواهند داشت. ما در ادامه جدولی را آماده کرده‌ایم که هم اکنون به عنوان مشتری شرکت نومان در حال استفاده از سیستم تلفنی 3cx است.

مشخصاتتوضیحات
مشخصات رایانهپردازنده اینتل Core 2 Duo، E 4500 @ 2.20 گیگاهرتز،
4 گیگابایت رم / 100 گیگابایت هارد SSD /
اتصال شبکه 1G/s
سیستم عامل:سرور ویندوز 2019 R2
دیگر برنامه‌های نصب شده:آنتی ویروس
حجم استفاده از پردازشگر در استفاده
سنگین توسط 60 کاربر
20 درصد
ورژن سیستم تلفنی 3cx 18
تعداد لایسنس تماس 3cx16 تماس همزمان ( ۲۰۰۰ تماس در ساعت)
حجم استفاده از پردازشگر15 درصد‌
حجم استفاده از حافظه رم 2000 مگابایت

همانطوری که مشاهده می‌کنید. هزینه چنین رایانه‌ای نهایتا در لحظه نگارش مقاله حدود 7 میلیون تومان خواهد بود.

2. هزینه تجهیزات گیت وی Fxo برای راه اندازی ویپ:

گیت وی‌های FXO فرایند تبدیل سیگنال آنالوگ خطوط ثابت سنتی به سیگنال دیجیتال و ارسال به سرور و دریافت سیگنال دیجیتال از سرور و تبدیل سیگنال آنالوگ برای ارسال به سمت مخابرات را برعهده دارند. انتخاب صحیح و بهینه این نوع گیت وی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در پایداری این سیستم خواهد بود.

تیم نومان خرید‌ گیت‌ وی‌های با کیفیت، فارغ از قیمت نهایی تمام شده را توصیه می‌کند. جدول زیر بر اساس قیمت این گیت‌وی‌ها در بازار ایران در لحظه نگارش مطلب آماده شده است.

هرچند در این مقاله قصدی برای مطرح کردن مباحث فنی نداریم اما ذکر این نکته ضروری است تیم فنی مجموعه نومان خرید گیت‌وی های نیو راک را برای خطوط شهری به هیچ عنوان توصیه نمی‌کند و پیشنهاد می‌کند تا حد امکان از خرید محصولات این برند به علت مشکلات متعدد فنی و ضعف سخت افزاری دوری کنید.

نام گیت وی (مبالغ به تومان)۴ کانال۸ کانال۱۶ کانال
گرند استریم9.800.000 14.800.000-
سنگوما16.200.00026.000.000-
Yeastar10.800.00018.600.00038.200.000
Newrock5.950.00010.800.000-

روش جایگزین برای کاهش هزینه راه اندازی ویپ، استفاده از شماره ویپ بجای گیت وی‌های FXO است. در این روش دیگر نیازی به خرید تجهیزات گیت وی Fxo برای راه اندازی ویپ نخواهید داشت. برای اطلاع از اینکه شماره ویپ چیست و چه امکاناتی دارد به مطلبی با همین عنوان مراجعه کنید. ” شماره ویپ چیست؟

3. هزینه راه اندازی voip برای تجهیزات گیت وی FXS:

وظیفه گیت‌وی‌های FXS تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال و بالعکس برای تلفن‌های معمولی داخل سازمانی است. اگر قبلا از سیستم‌های تلفنی سنتی استفاده می‌کردید و هم اکنون می‌خواهید به سمت راه اندازی voip قدم بردارید، طبیعتا تعداد زیادی گوشی معمولی داخل سازمان‌تان دارید که علاقه‌مندید از همان‌ها استفاده کنید.

گیت وی‌های FXS از تکنولوژی ساده‌تری نسبت به گیت‌وی‌های FXO استفاده می‌کنند؛ بنابراین تقریبا تمام گیت‌وی‌های fxs پاسخگوی نیاز شما خواهند بود. برای اطلاع از هزینه گیت وی fxs جدول زیر را تنظیم کرده‌ایم.

* در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ با بررسی بازار ایران گیت وی های برند دینستار هم اکنون در هیچ فروشگاهی موجود نیست.

نام گیت وی (مبالغ به تومان)2 کانال4 کانال8 کانال16 کانال
گرند استریم2.900.000 4.900.0008.900.00022.000.000
دینستار*1.200.0003.400.0005.800.00011.500.000
Yeastar4.600.0007.200.00011.200.00029.000.000
Newrock2.000.0002.600.0006.400.000-

4. هزینه تلفن تحت شبکه برای راه اندازی ویپ:

تلفن‌های تحت شبکه، سیگنال‌ها را به صورت دیجیتال از سرور voip گرفته و به کاربر نهایی منتقل می‌کنند. به علت عدم نیاز تبدیل سیگنال، مکالمه از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. کیفیت تلفن تحت شبکه بسیار مهم است و در صورت عدم استفاده از تلفن‌های استاندارد باید منتظر مشکلات فراوانی در تماس‌های‌تان باشید.

حداقل قیمت تلفن مورد قبول کارشناسان فنی نومان هم اکنون در بازه 1.800.000 تا 3.200.000 تومان قرار گرفته‌اند. جدول زیر لیست برخی از تلفن‌های مرغوب کارمندی و مدیریتی پیشنهادی نومان است.

نام تلفن تحت شبکه قیمتنوع کاربری
Grandstream GXP16251.800.000کارمندی
Yealink T31p2.460.000کارمندی
yealink T31g3.500.000کارمندی
yealink T48G9.400.000مدیریتی
Yealink w76p 7.400.000بی سیم

۵. UPS بخش مخفی در هزینه راه اندازی ویپ:

این بخش معمولا به صورت هزینه‌ مخفی یا همان hidden cost سیستم‌های تلفنی محسوب می‌شود. کارفرمایان عزیز در ابتدای کار این هزینه را در نظر نمی‌گیرند اما خیلی زود متوجه لزوم خرید یو پی اس می‌شوند.

چند سالی است که حداقل در فصل تابستان قطعی‌های مداوم برق را تجربه می‌کنیم. تمامی سیستم‌های تلفنی، چه سنتی و چه ویپ نیاز به تامین برق اضطراری در زمان قطعی برق هستند. بسته به مقدار ساعتی که می‌خواهید برق اضطراری برای شما فعال باشد و تعداد دستگاه‌های تلفنی که می‌خواهید از این سیستم استفاده کنند، هزینه آن متغیر است. با ما همراه باشید تا با مثالی نحوه محاسبه توان مورد نیاز برای سیستم ویپ را آموزش دهیم.

برای انتخاب یو پی اس مناسب باید در ابتدای کار توان تجهیزات ویپ که قرار است از دستگاه یو پی اس استفاده کند محاسبه شود. توان مورد نیاز برای هر یک از تجهیزات، به صورت مجزا در جدول زیر آورده شده است.

نام دستگاهتوان مصرفی ( ولت آمپر )
سرور ویپ۴۰۰
گیت وی های ویپ۴۰
سوییچ شبکه۲۰۰
مودم ۲۰
تلفن تحت شبکه۲۰

علی‌رغم اینکه تجهیزات یو پی اس بازدهی بالایی دارند، اما طبق توصیه کارشناسان این صنف بهتر است یو پی اسی با ۳۰ درصد توان بیش‌تر مورد نیاز خریداری شود.

به عنوان مثال برای ۲۰ عدد تلفن تحت شبکه، یک عدد مودم،‌ یک عدد سویچ شبکه، یک عدد روتر و یک عدد سرور ویپ که طبق جدول بالا توان مصرفی معادل ۱۳۵۰ ولت آمپر خواهد داشت، انتخاب یو پی اسی با توان 2kva معقول به نظر می‌رسد.

حال برای اینکه بتوانیم از این یو پی اس به مدت حداقل ۲ ساعت تجهیزات مورد نیازمان را روشن نگه‌داریم، به چهار عدد باطری ۱۲ ولت 65 آمپرساعت نیاز خواهیم داشت.

با احتساب موارد بالا حدود 16 میلیون تومان هزینه یو پی اس و حدود 20 میلیون تومان هزینه باطری‌ها برای تامین برق اضطراری به مدت ۲ ساعت خواهد شد.

6. هزینه زیرساخت شبکه برای راه اندازی ویپ:

برای استفاده از سرویس ویپ در داخل مجموعه، شما فقط به داشتن شبکه داخلی با کیفیت و پایدار نیاز دارید. و از آنجایی که این سیستم از همان زیرساخت شبکه‌ای که استفاده می‌کنید استفاده خواهد کرد، هزینه و اجرت راه اندازی ویپ در بخش زیرساختی نزدیک به صفر است.

۷. هزینه نرم افزار ویپ:

قلب تپنده سیستم تلفنی شما همین نرم‌افزاری است که باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید. اگر شما از نرم‌افزار ویپ رایگان مانند استریسک، فری پ ب ایکس، ایزابل و … استفاده می‌کنید. این نرم‌افزارها متن باز و رایگان هستند اما برای توسعه و داشتن امکانات دلخواه، ماژول‌های مختلفی را دارند که گاهی هزینه‌هایی از 8 میلیون تا 120 میلیون را شامل می‌شود.

اما اگر از نرم‌افزار تجاری نظیر 3cx استفاده می‌کنید، بسته به نسخه انتخابی و تعداد تماس هم‌زمان مورد نیاز، هزینه‌ای بین 195 دلار تا چندین هزار دلار به صورت سالیانه خواهید داشت.

پ.ن ۱: از مزایای استفاده از نرم‌افزارهای تجاری، عدم وجود هر نوع هزینه اضافی یا هزینه مخفی در میانه راه است که باعث می‌شود با شناخت دقیق‌تر نسبت به خرید این نوع محصولات اقدام کنید.

پ.ن ۲: اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، ما مقالات متنوعی را در این زمینه از قبل آماده کرده‌ایم. برای شناخت نرم‌افزار 3cx به مطلب ” لایسنس 3cx در نسخه پرو چه امکاناتی دارد؟” و برای مقایسه سیستم‌های تلفنی متن باز با 3cx به مقاله ” مقایسه جامع 3cx با سیستم‌های تلفنی freepbx و ایزابل” مراجعه کنید.

 

8. هزینه نصب و راه اندازی voip شامل تنظیمات تمام موارد بالا:

بررسی هزینه خدمات تلفن اینترنتی

 

 

 

 

بسته به تعداد تجهیزات شما و اینکه چه امکاناتی و با چه سناریو‌هایی قرار است برای شما راه‌اندازی شود، دستمزد‌ی بین 6 میلیون تا 60 میلیون تومان مورد انتظار است. در صورتی که نیاز دارید تا برآورد دقیقی از پروژه شما انجام شود، با همکاران فروش نومان در ارتباط باشید تا به صورت موردی و دقیق پروژه شما را بررسی کرده و هزینه تمام شده راه اندازی ویپ در داخل مجموعه شما را به اطلاع‌تان برسانند.

9.‌هزینه نگهداری سیستم voip :

سیستم‌های تلفنی ویپ علی الخصوص در صورتیکه از سیستم‌های تجاری نظیر 3cx استفاده شود، معمولا نیاز به پشتیبانی مداوم نخواهند داشت اما در صورتیکه از سیستم‌های متن باز برای راه اندازی ویپ‌تان اقدام کرده‌اید یا کسب‌وکاری در حال رشد هستید و مدام در حال تغییر فرایند‌های ارتباط با مشتریان‌تان هستید، احتمالا نیاز به پشتیبان سالیانه دارید. معمولا هزینه‌ی پشتیبانی ۳۰ تا ۷۰ درصد اجرت راه اندازی ویپ در نظر گرفته می‌شود.

۱۰. جمع بندی هزینه راه اندازی ویپ به صورت محلی:

ما تمام تلاشمان را کردیم تا تمامی هزینه‌های احتمالی راه اندازی voip در محل کسب‌وکار شما را به صورت کامل بررسی کنیم. با حساب سرانگشتی می‌توانید متوجه شوید که کم‌ترین هزینه راه‌اندازی ویپ در محل دفتر شما احتمالا عددی بین ۳۰ تا ۵۰  میلیون تومان بدون احتساب هزینه UPS خواهد شد که در صورت اضافه شدن این محصول هزینه حدودی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان خواهد شد.

ما براین باور هستیم در صورتیکه به این نتیجه رسیده‌اید تا از سیستم voip در محل کسب‌وکار خود استفاده کنید، با توجه به حداقل هزینه‌ای که کماکان قابل توجه است، انتخاب نوع سیستم voip را با آگاهی کافی و با اولویت پایداری و امکانات قابل اتکاء انتخاب کنید و هرگز قیمت اولویت اصلی شما در راه اندازی ویپ نباشد.

همکاران ما در نومان این تضمین را می‌دهند تا سیستم تلفنی که پس از بررسی به شما پیشنهاد خواهند داد، قطعا بهینه ترین سیستم تلفنی voip مورد انتظار شما خواهد بود.

 

هزینه راه اندازی voip به صورت سرویس ابری چقدر خواهد شد؟

هزینه خرید تلفن اینترنتی

پس از بررسی جامع راه اندازی ویپ در محل کسب‌وکار، هم اکنون می‌خواهیم بررسی کنیم راه اندازی و خرید مرکز تلفن ابری چه مقدار هزینه برای شما خواهد داشت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

هزینه راه اندازی ویپ ابری چقدر است؟

پاسخ این است که هزینه بستگی به ویژگی‌های مورد نیاز و اندازه کسب‌وکار شما دارد. ما در جدولی که در ادامه خواهید دید سعی کرده‌ایم به صورت جامع امکانات مورد نیاز کسب‌وکارها را پوشش دهیم تا بتوانید ویژگی‌ها و تعرفه خدمات ویپ را راحت‌تر با هم مقایسه کنید تا راه‌حل مناسبی برای نیازهای خود پیدا کنید.

شرکت‌های ارائه‌کننده تلفن اینترنتی، معمولا پلن‌های خود را براساس این ویژگی‌ها تنظیم می‌کنند. ناگفته پیداست همین ویژگی‌ها می‌تواند در صورت راه اندازی voip به صورت محلی مورد انتظار باشد.

عمومیکاربرانمدیریتیامنیتمرکز تماس
تلفن‌گویای درختیپنل کاربری برای هر شخصکنسول مدیریت کاربر پسندسیستم پیشگیری از حملات مختلف هک سیستمصف انتظار ساده
تلفن‌گویای هوشمندتغییر وضعیت کاربریپایداری بالا و عدم نیاز به پشتیبانی‌‌های مکرصف انتظار هوشمند
قابلیت پشت خطیهشدار تماس پشتیبان گیری اتوماتیککدگذاری مکالمه‌هاثبت در خواست تماس
کالر‌آیدیایجادلیست مخاطبین شخصیبازگردانی راحت و بی دردسر در موارد اضطراریمحدودسازی جامع دسترسی‌هاایجاد ساختار SLA و مانیتورینگ
اتصال به دیتابیس‌های مختلف و اجازه ورود به بخش پشتیبانیپیام‌رسان اختصاصیایجاد لیست مخاطبین شرکتیایجاد لیست سیاه و سفید‌ آی پیقابلیت CTI
تلفن نرم افزاری تحت وبانتقال مکالمه attendورود یکطرفه به مکالمه توسط مدیران بخشمحدودسازی تماس‌های بین المللی براساس کشورهااتصال به نرم افزار crm
تلفن نرم افزاری آندرویدانتقال مکالمه Blindتنظیم خودکار گیت‌وی‌ها و تلفن تحت شبکهسیستم‌های ضد سرقت مکالمهکنترل آنلاین وضعیت تماس‌ها
تلفن نرم افزاری iosامکان مشاهده وضعیت سایرکاربرانبروزرسانی اتوماتیک تلفن تحت شبکه از کنسولدریافت اتوماتیک پچ‌های امنیتیگفت و گوی آنلاین با کاربران وبسایت
تلفن نرم افزاری مکنتاشارسال پیام‌های صندوق صوتی به ایمیلضبط مکالماتایجاد لیست سیاه و سفید شماره تماسقابلیت click2call
تلفن نرم افزاری ویندوزپخش موزیک پس زمینهتبدیل صوت به نوشتار و ارسال به ایمیلپروتکل و تونل اختصاصی برای ارتباط کاربرانایجاد کنفرانس چند نفره
گزارش روزانه کلیگزارش فعالیت روزانه کاربران با فیلترهای مختلفگزارش بخش پیام‌رسان و گفت و گوی متنی کاربرانگزارش ورود‌ به کنسول گزارش درخواست‌ تماس‌ها از سمت مشتری
گزارش نحوه توزیع تماس‌ها گزارش میانگین زمان انتظار تا پاسخگوییگزارش SLA های اجرا نشدهگزارش حملات انجام شده به سرورگزارش وضعیت صف پاسخگویی با فیلتر‌های مختلف

برای کسب‌وکارهای کوچک با توجه به ویژگی‌های فوق و مواردی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، هزینه راه اندازی ویپ ابری احتمالا از ماهی 180 هزار تومان تا ۲ میلیون تومان خواهد شد.

با ما در ادامه همراه باشید تا به چند موردی که ارتباط مستقیمی با تعیین تعرفه راه اندازی ویپ ابری خواهد داشت اشاره کنیم.

1. در اولین قدم باید تعداد کاربرانی که می‌خواهید از سیستم voip استفاده کنند را مشخص کنید. هرچه تعداد کاربران بیش‌تری داشته باشید، تلفن ابری شما گران‌تر خواهد شد.

با این حال، سیستم‌های VoIP ابری بسیار مقیاس‌پذیر هستند، بنابراین شما به راحتی می‌توانید کاربران جدید را با رشد کسب‌وکار خود اضافه کنید و فقط کافیست سرویسی را تهیه کنید که دقیقا نیاز امروز شما را برآورده می‌کند.

در نظر داشته باشید مرکز تلفن ابری مقرون به صرفه‌تر از سیستم‌های تلفن سنتی و راه اندازی ویپ در محل است، چرا که شما قرار نیست تجهیزاتی که در بخش راه اندازی ویپ در محل مورد نیاز است را خریداری کنید.

2. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید ویژگی‌های مورد نیاز شما در بستر تلفن است. ویژگی‌های اولیه مانند تلفن گویا، کالر آیدی، انتقال تماس به داخلی دیگر، معمولاً در ابتدایی‌ترین پلن‌های سرویس تلفن ابری گنجانده می‌شوند، اما ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند ارسال پیام صندوق صوتی به ایمیل، ضبط مکالمات یا ارتباط سیستم ویپ با وب‌سایت فروشگاهی یا شرکتی شما، احتمالا در پلن‌های پیشرفته‌تر قرار می‌گیرند و در نتیجه اجرت راه اندازی ویپ شما را افزایش خواهد داد.

3. باید تصمیم بگیرید که چه مقدار تماس هم‌زمان مورد نیاز شماست. اگر فقط چند تماس در روز داشته باشید، احتمالاً می‌توانید از پایین‌ترین طرح‌ها بر روی تلفن ابری و با پایین‌ترین ظرفیت سرویس‌تان را خریداری کنید. اما اگر تماس‌های زیادی برقرار می‌کنید یا حجم تماس بالایی دارید، قطعا هزینه راه اندازی ویپ به مراتب بیش‌تر خواهد شد.

پ.ن ۱ : به طور کلی ما در نومان با بیش از ۱۰ سال تجربه در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم اگر شما جزو کسب‌وکارهایی هستید که زیر ۶ تماس هم‌زمان دارید، بهتر است از راهکارهای تلفن ابری اشتراکی استفاده کنید. در غیر اینصورت بر روی راهکارهای تلفن ابری اختصاصی یا راه اندازی ویپ در محل شرکت اقدام کنید.

پ.ن ۲: منظور از تماس هم‌زمان همانطوری که از عبارت ” تماس هم‌زمان ” پیداست ، نشان‌دهنده‌ی تعداد تماسی است که در آن واحد می‌توانید از طریق مرکز تلفن‌تان، چه به صورت تماس ورودی و چه به صورت تماس خروجی، استفاده کنید.

به عنوان مثال در صورتی که شما سرویسی با چهار تماس هم‌زمان خریداری کنید، در این حالت، اگر دو نفر از کارکنان شما با مشتریان‌تان در حال مکالمه باشند، تنها دو نفرِ دیگر از کارمندان‌تان، می‌توانند با شماره‌های بیرون از مجموعه‌تان تماس برقرار کنند.
در مثالی دیگر اگر چهار نفر از کارکنان شما به طور هم‌زمان در حال پاسخگویی به چهار تماس ورودی از سمت مشتریان باشند، سایر کارکنان، قادر به دریافت تماس یا برقراری تماس با بیرون از شرکت نخواهند بود. به طور کلی تعداد تماس هم‌زمان مورد نیاز برای شما با این فرمول محاسبه می‌شود :

3 ÷ تعداد کارمندان ≤ تعداد تماس هم‌زمان مورد نیاز

با توجه به فرمول بالا، اگر شما در مجموعه‌تان 12 پرسنل دارید، پیشنهاد می‌شود حداقل 4 تماس هم‌زمان را برای مجموعه‌تان داشته باشید.

هزینه خرید تلفن ابری voip به صورت ماهیانه چقدر است؟

سیستم تلفن ابری راهکاری عالی برای کسب‌وکارهای کوچک است تا بهترین امکانات را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

طبق مقاله‌ای که اخیراً از Business News Daily منتشر شده است، میانگین هزینه سیستم تلفن ابری در دنیا چیزی حدود 20 دلار در ماه برای هر کاربر در سرویس پایه است. اما در ایران علی‌رغم ایجاد زیرساخت مشابه در تلفن ابری نومان، مشتریان می‌توانند با هزینه‌ی ماهیانه کم‌تر از ۳ دلار در ماه (180 هزار تومان) برای دو کاربر و و یک تماس‌هم‌زمان (در زمان بروزرسانی این مقاله) از یکی از بهترین تلفن‌ ابری‌‌های دنیا استفاده کنند.

بنابراین، اگر یک تیم 10 نفره دارید، می‌توانید انتظار داشته باشید هزینه راه‌اندازی ویپ ماهیانه حدود 300 تا 1.500.000 هزار تومان برای سیستم تلفن ابری ( در زمان بروزرسانی مقاله) بپردازید. این عدد کسری از هزینه چندین ده میلیونی سیستم‌های سانترال سنتی یا حتی راه اندازی ویپ به صورت محلی می‌باشد. شما به این عدد هزینه پشتیبانی سالیانه این نوع سیستم‌های تلفنی را هم اضافه کنید.

وقتی صحبت از هزینه راه اندازی VoIP به میان می آید، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. اما کدام یک مهم‌ترین هستند؟ چگونه می‌دانید که آیا محصولی با قیمت خوب دریافت می‌کنید؟ برای مقایسه سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌های ارائه کننده تلفن ابری باید این موارد را در نظر داشته باشید.

۴. آیا شرکت ارائه‌دهنده از سیستم تلفنی تجاری استفاده می‌کند؟ یا از محصولات و زیرشاخه‌های سیستم تلفنی متن باز استریسک به شما خدمات می‌دهد؟

در صورتیکه از سیستم تلفنی متن باز به شما سرویس ارائه شود، هزینه این سرویس باید بسیار پایین‌تر از سرویس‌های تجاری نظیر 3cx باشد.

۵. آیا ارائه‌کننده خدمات تلفن ابری، سرویس را در داخل دفتر خود به صورت مرکز داده محلی راه‌اندازی کرده است یا اینکه از دیتاسنترهای مطرح کشور برای میزبانی سرویس شما استفاده می کند؟

مجددا به دلیل هزینه‌های هنگفت دیتاسنتر ( طبیعتا کیفیت سرویس ارائه شده در این نوع میزبانی‌ها بسیار بالا خواهد بود.) هزینه تمام شده باید تفاوت معنی داری با کسانی که داخل مجموعه خودشان سرویس‌شان را میزبانی می‌کنند داشته باشد.

۶. SLA و نحوه ارائه پشتیبانی به سرویس نیز یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید قبل از خرید در نظر گرفته شود.

۷. کیفیت تماس، ویژگی‌های ارائه شده و کیفیت ویژگی‌های ارائه شده یکی دیگر از مواردی است که به طور مستقیم بر روی قیمت تاثیرگذار است.

پ.ن۱: لازم به ذکر است شرکت نومان از آخرین نسخه نرم افزار 3cx  که در چند سال اخیر پایدارترین و برترین سیستم تلفنی دنیا شناخته شده است، برای تلفن ابری استفاده می‌کند.

انتخاب شرکت راه اندازی کننده voip :

رشد قارچ گونه شرکت‌های ارائه کننده voip در یک سال اخیر، زنگ خطر را برای کارفرمایان به صدا درآورده تا با تحقیق بیش‌تر نسبت به انتخاب پیمانکار برای سپردن این بخش مهم از کسب‌وکارشان اقدام کنند. تحقیق خود را برای یافتن بهترین ارائه‌کننده محدود نکنید و سیستم تلفنی را انتخاب کنید که امکاناتی متناسب با نیاز کسب‌وکار شما ارائه می‌کند. بسیاری از نرم‌افزارهای موجود در بازار ادعا دارند تمام امکانات مورد نیاز شما را خواهند داد و بر روی کاغذ، بله چنین ادعایی صحت دارد.

اما واقعیت این است برای راه‌ اندازی سیستم تلفنی اثربخش، تجربه حرف اول را می‌زند. حتما با شرکتی وارد معامله خرید سیستم ویپ شوید که رزومه موفق کافی داشته و شرایط مختص شما برای پیاده‌سازی این سیستم را لحاظ کند. همکاران ما در نومان این تضمین را می‌دهند تا سیستم تلفنی که پس از بررسی به شما پیشنهاد خواهند داد قطعا بهینه‌ترین سیستم تلفنی مورد انتظار شما خواهد بود.

نتیجه گیری نهایی هزینه راه اندازی تلفن اینترنتی:

در بحث تعرفه خدمات ویپ در نظر داشته باشید سیستم تلفن ابری، قطعا گزینه بسیار مقرون به صرفه برای کسب‌و‌کارهای کوچک است، چرا که می‌تواند به صرفه‌جویی هزینه‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت کمک کند. اما همواره نمی‌توان از این روش برای داشتن سیستم تلفنی استفاده کرد.

هرچند هزینه راه اندازی voip به صورت محلی برای کسب‌وکارهای کوچک به هیچ عنوان توجیح اقتصادی نمی‌تواند داشته باشد اما باید در نظر داشته باشیم با توجه به ویژگی‌های کاربردی این سیستم، همچنان راه اندازی سیستم ویپ مقرون به صرفه‌تر از سیستم‌های تلفنی سنتی خواهد بود.

ما در نومان با رعایت تمام نکات بالا سه نوع سرویس ابری تجاری بر روی سیستم تلفنی 3cx و سرویس ابری با هزینه پایین بر روی سیستم تلفنی اوپن سورس و همچنین راه اندازی ویپ به صورت محلی را ارائه کرده‌ایم که می‌توانید بسته به بودجه و نیاز خودتان یکی از این نوع سرویس‌های تلفنی را تهیه کنید. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر با همکاران ما از طریق یکی از راه‌های ارتباطی گفت‌و‌گوی آنلاین، تماس رایگان وب‌سایت و تماس تلفنی در ارتباط باشید.