خط تلفن ابری (Cloud Phone Line) نوعی از خدمات تلفنی است که از طریق اینترنت و بر روی سرورهایی خارج از دفتر شما ارائه می‌شود. با استفاده از این خدمات تلفنی شما قادر خواهید بود با استفاده از نرم ‌افزار و اپلیکیشن مخصوص به آن، تماس‌های تلفنی خود را بصورت آنلاین انجام دهید.

یکی از مزیت‌های خط تلفن ابری این است که نیازی به استفاده از سیم ‌کارت یا خط تلفن ثابت کابلی ندارید و همه تماس‌های تلفنی شما از طریق اینترنت و بر روی دستگاه‌های هوشمند هم می‌تواند انجام شوند. این راه‌ حل مبتنی بر اینترنت می‌تواند برای افرادی که بیشتر از دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کنند یا به جابجایی مکرر نیاز دارند، گزینه‌ مناسبی باشد. همچنین استفاده از خط تلفن برای کسب‌وکارهای کوچک و کسب‌وکارهایی که از راه دور مدیریت می‌شوند گزینه‌ای ایده ال به نظر می‌رسد.

این روش ارتباطی، روشی موثر و قابل اعتماد و سنگ بنای هر کسب‌وکار موفقی است. سیستم‌های تلفن مبتنی بر فضای ابری، که به‌ عنوان مرکز تلفن اینترنتی نیز شناخته می‌شوند، با افزایش فراگیر استفاده از فضاهای ابری در همه جنبه‌های تجارت، بسیار محبوب شده‌اند.

ارتقاء ارتباطات در دنیای دیجیتال

خط تلفن ابری برای اولین بار حدود ۷ سال قبل در ایران با عنوان خط تلفن مجازی مطرح شده بود. اما تفاوت‌های آشکاری با خط تلفن ابری که هم اکنون عرضه می‌شود داشت. ما در مقاله ای مقایسه‌ی تلفن اینترنتی و تلفن مجازی را به صورت جامع انجام داده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به آن مطلب، از تفاوت این دو نوع زیر ساخت مطلع شوید. تلفن ابری نیز هم اکنون امکانات متنوعی را برای کاربران فراهم می‌کند. این خدمات شامل تماس‌های صوتی، تماس‌های ویدئویی، گفت و گوی متنی، تلفن گویا و صف انتظار و مدیریت مخاطبین می‌باشد. با استفاده از خط تلفن ابری، شما می‌توانید تماس‌های تلفنی خود را به صورت صوتی یا تصویری انجام دهید، از طریق پیام متنی با مشتریان‌تان در ارتباط باشید یا مخاطبین خود را به ‌راحتی مدیریت کنید.

برای استفاده از خط تلفن ابری، شما نیاز دارید تا اشتراک سالیانه خدمات ابری اینترنتی را تهیه کنید. پس از آن، می‌توانید از طریق یک اپلیکیشن مخصوص وابسته به این سرویس، به راحتی از امکانات آن بهره‌‌مند شوید. شرکت نومان

 

کاربردهای خط تلفن ابری

خط تلفن ابری، به عنوان یک نوع خدمات تلفنی مبتنی بر اینترنت، کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد که در ادامه به‌ صورت دقیق آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

کاربرد برای کسب و کارها

خط تلفن ابری برای شرکت‌ها و سازمان‌ها، امکان ایجاد یک سیستم تلفنی مرکزی (PBX) بدون نیاز به سخت ‌افزارهای پیچیده را فراهم می‌‌کند. این خطوط تلفنی می‌توانند به‌عنوان خطوط داخلی، تلفن‌های مستقیم و خدمات مکالمات تلفنی بین‌ المللی استفاده شوند.

کاربرد برای کارآفرینان و استارتاپ‌ها

خط تلفن ابری برای افرادی که به‌عنوان استارتاپ یا شرکتی نوپا و به اصطلاح One man one company فعالیت می‌کنند بسیار مفید خواهد بود. با استفاده از این فناوری، آن‌ها می‌توانند شماره‌ی ثابتی داشته باشند که در همه حال درکنارشان داشته باشند و از این طریق ارتباط با مشتریان و همکاران خود را تسهیل کنند.

با فعالسازی تلفن گویا بر روی خط تلفن ابری کارآفرینان این امکان را خواهند داشت که شماره‌های متفاوتی برای اهداف مختلف ایجاد کنند، مانند یک شماره اختصاصی برای پشتیبانی مشتریان، یک شماره برای فروش و بازاریابی و غیره. این کار آن‌ها را قادر می‌سازد تا تماس‌ها را بر اساس موضوع یا دپارتمان‌های مختلف مدیریت کنند و باعث بهبود و حرفه‌ای‌تر شدن فعالیت‌های کسب‌وکارشان شود.

استفاده از خط تلفن ابری همچنین به شرکت‌های استارتاپ و نوپا این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مکانی که دسترسی به اینترنت دارند، به تماس‌ها پاسخ دهند. این مزیت بسیار مناسب برای افرادی است که به صورت مستقل کار می‌کنند و یا می‌خواهند از محیط‌های کاری انعطاف‌پذیر بهره‌مند شوند. همچنین امکانات مدیریت مخاطبین و مکالمات گروهی در این خط تلفن ابری به کاربران امکان می‌دهد ارتباطاتشان را به‌ صورت کار آمدتر و سازمان ‌یافته‌تر انجام دهند و از آن به عنوان یک ابزار قدرتمند در توسعه کسب ‌وکارشان بهره‌مند شوند.

کاربرد برای مشاغل آنلاین و تجارت الکترونیک

فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک با استفاده از خط تلفن ابری، امکان ایجاد خطوط پشتیبانی مشتریان و خطوط فروش مجزا را خواهند داشت. این امکانات به آن‌ها اجازه می‌دهد که ارتباط با مشتریان خود را تسهیل کنند و فرآیند معاملات را بهبود بخشند.

این کسب‌‌وکارها می‌توانند از طریق خطوط پشتیبانی مشتریان به مشتریان خود خدمات پس از فروش بهتری را ارائه دهند. مشتریان می‌توانند با استفاده از این خطوط، سوالات خود را مطرح کنند، مشکلات خود را گزارش دهند و از خدمات پشتیبانی متخصصانه و سریع‌ بهره‌مند شوند. این امر بهبود تجربه مشتریان را ارتقا می‌دهد و می‌تواند به وفاداری آن‌ها در کسب‌وکار کمک کند. همچنین می توانند با اتوماسیون سازی بخشی از خدمات پس از فروش، در افزایش بهره‌وری از وقت کارمندان کمک کنند.

با ایجاد خطوط فروش می‌توانند با مشتریان به‌ صورت مستقیم تماس بگیرند و ارتباط بیشتری با آن‌ها برقرار کنند. این خطوط به ‌عنوان کانال فروش موثر عمل می‌کنند و امکان گفت‌وگو، مذاکره و پاسخ به سوالات مشتریان را فراهم می‌سازند. این امر به ‌طور مستقیم به افزایش فروش و افزایش درآمد کسب‌وکارها کمک می‌کند.

با این کار فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک می‌توانند ارتباطات خود را بهبود بخشیده و به راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشند، که این موضوع می‌تواند به ارتقای سطح کیفی کسب‌وکار و افزایش رضایت مشتریان منجر شود.

با سرویس ابری نومان دیگر نیازی به سیم کارت یا خط تلفن ثابت کابلی ندارید. با خرید خط تلفن ابری و استفاده از خدمات تلفن ثابت مبتنی بر اینترنت، ارتقاء ارتباطات شما در دنیای دیجیتال به‌ سادگی امکان ‌پذیر است.

کارکردهای Cloud Phone Line

برای اینکه به آسانی بتوانید از این فناوری فوق‌العاده بهره‌مند شوید، در ادامه مطالب مهمی درمورد این خط تلفن به شما عزیزان ارائه می‌دهیم‌:
تماس‌های صوتی: امکان برقراری تماس‌های صوتی بین کاربران خط تلفن ابری را فراهم می‌کند. شما می‌توانید هم تماس ورودی و هم تماس خروجی با خط تلفن ابری‌تان برقرار کنید.
تماس‌های ویدئویی: برخی از خدمات خط تلفن ابری اجازه برقراری تماس‌های ویدئویی با کیفیت بالا را به کاربران سازمان می‌دهند. نومان با ارائه سرویس تلفن اینترنتی این بخش را با بهترین کیفیت به شما تضمین می‌کند.
سرویس چت آنلاین: با خرید خط تلفن ابری و استفاده از سرویس ابری نومان نیاز به خرید سرویس مجزا برای بخش گفت‌وگوی آنلاین مشتریان شما از طریق وب‌سایت ندارید و این سرویس به صورت رایگان برای شما ارائه خواهد شد. سرویس چت آنلاین ( لینک شود به صفحه سرویس چت آنلاین نومان) علاوه بر امکان گفت‌وگوی متنی، امکان مکالمه تلفنی رایگان را به بازدیدکنندگان وب‌سایت شما خواهد داد.

نحوه عملکرد خط تلفن ابری

نحوه عملکرد خط تلفن ابری بستگی به شرکت ارائه ‌دهنده خدمات دارد. اما به‌ طور کلی، این خدمات از طریق یک نرم ‌افزار یا اپلیکیشن مخصوص برای دستگاه‌های هوشمند، کامپیوترها یا تبلت‌ها قابل دسترسی هستند. کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم ‌افزارها با شماره‌های دیگر تماس بگیرند، تماس‌ها را دریافت کنند و از ویژگی‌ها و خدمات مختلف خط تلفن ابری استفاده کنند. اتصال این خطوط به اینترنت و پهنای باند موجود در دستگاه‌ها، امکان برقراری تماس‌های اینترنتی را ممکن می‌سازد. برای خرید خط تلفن ابری همین حالا به نومان بپیوندید و تجربه‌ جدیدی از ارتباط با دوستان و همکاران خود داشته باشید. ما در نومان با برترین زیرساخت بین المللی در همه جای جهان، سرویسی در خور شان شما مشتریان گرامی ارائه می‌کنیم.

ارتقاء ارتباطات کسب ‌و کاری با سیستم تلفن ابری

سیستم‌های تلفن ابری را می‌توان با دستگاه‌های مختلفی از جمله تلفن‌های سنتی با آداپتور، برنامه‌های تلفن هوشمند، نرم ‌افزارهای رایانه‌ای یا تلفن‌های voip (تلفن تحت شبکه) استفاده کرد. در این سیستم‌ها، به‌ جای مدیریت نرم ‌افزارها از طریق سرورهای محلی و در داخل فضای کسب‌وکارها، تمامی اطلاعات و داده‌ها و زیرساخت‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند. این موضوع باعث صرفه‌ جویی در هزینه‌های نگهداری و به‌ روزرسانی نرم افزار می‌شود و شما در نهایت همه چیز را می‌توانید به‌ راحتی و به‌ صورت آنلاین در فضای ابری به صورت بروز در اختیار داشته باشید.

استفاده از دستگاه‌های مختلف در این سیستم‌ها امکان‌پذیر است، از جمله قابلیت استفاده از تلفن‌های معمولی که با آداپتور مبدل اینترنتی به سیستم تلفن ابری متصل می‌شوند یا برنامه‌های تلفن هوشمند (Smartphone) که می‌توانند از این سیستم‌ها بهره‌ ببرند و ارتباطات تلفنی را به‌ صورت آنلاین و از هر نقطه‌ای که دسترسی به اینترنت دارند، انجام دهند. تلفن‌های دارای تکنولوژی Voip نیز می‌توانند به‌عنوان ابزاری مناسب در این سیستم‌ها به‌ کار گرفته شوند.

یکی از مزایای اصلی استفاده از سیستم‌های تلفن ابری، ذخیره‌ سازی تمامی اطلاعات در فضای ابری است. این امر به ‌کاربران این امکان را می‌دهد که به‌ راحتی در هر جا و زمانی، به داده‌ها و اطلاعات خود دسترسی داشته باشند و برای دسترسی به آن‌ها نیاز به خرید تجهیزات و سرور درون محیط کسب‌وکار را نخواهند داشت و فقط از همین طریق صرفه جویی فراوانی در هزینه سخت افزارها خواهند داشت. اگر می‌خواهید اطلاع دقیق از هزینه راه اندازی ویپ داشته باشید حتما به مطلبی که پیش از این آماده کرده‌ایم مراجعه کنید.

سیستم تلفن ابری در مقابل یک سیستم تلفن سنتی

سیستم‌های سنتی از خط‌های تلفن سنتی که عموما از یک شبکه دیجیتال خدمات یکپارچه (ISDN) یا یک شبکه تلفن برپایه ارتباطات کابلی (PSTN) بودند، برای برقراری تماس استفاده می کنند. هرچند در تنظیمات مدرن‌تر، تلفن‌های سنتی می‌توانند از طریق Voip کار کنند اما خط تلفن ابری به هیچ یک از این تکنولوژی‌ها نیاز نداشته و از تکنولوژی بروز به نام سیپ ترانک استفاده می‌کنند.

سیستم‌های تلفن ابری این مفهوم را فراتر می‌برند. این سیستم‌ها به هیچ وجه از طریق شبکه‌های سنتی هدایت نمی‌شوند؛ به‌ جای آن، ارتباط صوتی از طریق بستر اینترنت هدایت می‌شود. این موضوع به‌ کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، به راحتی تماس‌های صوتی را انجام دهند و از فرآیند ساده‌تری برای ارتباط با دیگران بهره‌مند شوند. با سیستم‌های تلفن ابری، ارتباطات صوتی با روند بهتر و کم هزینه‌تری فراهم می‌شوند.

ارتباط صوتی امن و اقتصادی با تماس‌های ابری

به طور معمول، صدای مبتنی بر ابر نسبت به خطوط تلفن سنتی یا سرویس‌های Voip ای که از طریق خطوط تلفن سنتی راه اندازی شده‌اند ارزان‌تر است، زیرا می‌توان آن را با کمترین هزینه بر روی خدمات سرویس تلفن ابری ارائه کرد. تماس ابری راهکاری ارزان قیمت برای کسب‌وکارهای نوپا و درحال رشد است.

در مثالی کوتاه فرض کنید شما شعبه‌ای در خارج از کشور داشته و می‌خواهید شعبه داخل ایران با شعبه خارج از ایران براحتی ارتباط برقرار کند. با وجود سرویس تلفن ابری شما قادر خواهید بود بدون ریالی هزینه این ارتباط را برقرار کنید. بنابراین، با بهره‌گیری از فناوری ابری، هزینه‌های مرتبط با تماس‌های صوتی به‌ صورت چشم‌گیری کاهش می‌یابد. این سیستم به کسب‌وکارهایی که چند شعب مختلف دارند این امکان را می‌دهد تا با استفاده از منابع ابری، به‌ طور موثر و با هزینه کمتر، از خدمات ارتباطی بهره‌مند شوند. این تکنولوژی در کنار سایر امکانات جامعی که سرویس تلفن اینترنتی ارائه می‌دهد به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری منجر می‌شود. برای اطلاع از امکانات جامع سرویس تلفن اینترنتی می‌توانید به صفحه مرکز تلفن اینترنتی نومان مراجعه کنید

از آنجایی که سرویس‌های ابری در بستر اینترنت است، امن سازی ارتباطات و تمهیدات جلوگیری از نفوذ و هک سیستم باید به درستی و با اولویت بالا مد نظر شرکت ارائه دهنده قرار گیرد. هک سرویس‌های تلفنی و نفوذ به مکالمات، امری رایج است که ما قبلا نیز در مطلب هک سیستم تلفنی به آن اشاره کرده‌ایم. متاسفانه با توسعه روز افزون و بی حد و حساب استفاده از سرویس‌های رایگان و متن باز در ارائه خدمات تلفن ابری یکی از مشکلات رایج در کنار کیفیت پایین مکالمات، هک سرویس ارائه شده است. ما در نومان ضمن تلاش در رعایت تمامی موارد امنیتی و استفاده از برترین زیرساخت‌ها برای جلوگیری از نفوذ از برترین سیستم تلفنی دنیا ،سیستم تلفنی 3cx،برای ارائه خدمات تلفن ابری استفاده کرده‌ایم.

 

استفاده حداکثری از تلفن ابری

برای استفاده حداکثری از فناوری تلفن ابری، تنها یک اتصال اینترنت قابل اعتماد و انتخاب یکی از بهترین ارائه‌دهندگان سیستم تلفن تجاری برای ارائه خدمات عالی نیاز دارید. شرکتی که نیاز‌های شما را کامل درک کرده و بسته به نیاز شما پلن مناسبی ارائه دهد. استفاده از تمامی امکانات با توجه به نیاز‌های شما یکی از چالش‌هایی است که صرفا با تسلط کافی شرکت ارائه دهنده سرویس تلفن ابری نسبت به خدمات شما امکان‌پذیر است. با این حال با راه‌ اندازی سیستم تلفن مبتنی بر ابر، برقراری تماس‌های شفاف و آسان از طریق یک رابط نرم‌ افزاری به‌ سادگی امکان‌‌پذیر خواهد بود.

همچنین اگر شما مجموعه‌ای هستید که قبلا از تلفن‌های سنتی استفاده کرده و هم اکنون تعداد زیادی گوشی معمولی در اختیار دارید، می‌توانید با خرید آداپتورهای مبدل و تبدیل آن‌ها به تلفن‌های دارای قابلیت ابری از ظرفیت کنونی مجموعه‌تان استفاده کنید. با این حال با توجه به کیفیت بالای تلفن‌های Voip در نظر داشته باشید و ببینید آیا پرداخت هزینه برای تبدیل گوشی‌های موجود به صرفه است یا خرید یک سرویس کاملاً جدید.

برای بهره‌‌مندی از این فناوری در بهترین حالت، انتخاب ارائه‌ دهنده‌ای با تجربه امری حیاتی است. نومان برخلاف شرکت‌های نوپا که به صورت قارچ‌گونه رشد کرده و هدفش تنها فروش سرویس برای شماست، هدفش تسهیل فرایند ارتباطی شما با مشتریان‌تان است. با انتخاب نومان به عنوان یکی از بهترین ارائه‌ دهندگان سیستم تلفن تجاری، مطمئن خواهید بود که خدماتی با کیفیت و عملکرد بهینه در اختیار خواهید داشت و از تمامی مزایای فناوری تلفن ابری به‌ راحتی و به ‌صورت کامل بهره‌مند خواهید شد.

 

سخن پایانی

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در مورد خط تلفن ابری و امکانات آن برای‌تان مفید واقع شده باشد. خط تلفن ابری با بهره‌گیری از فناوری اینترنت، ارتباطات تلفنی را بهینه‌تر و ساده‌تر می‌سازد. این راه ‌حل مبتنی بر ابر، امکانات متنوعی از جمله تماس‌های صوتی و تصویری، ارسال پیامک‌ها، مدیریت مخاطبین و مکالمات گروهی را فراهم می‌کند که می‌تواند در کسب‌وکارها، کارآفرینان و فعالان دیگر بسیار مفید و کارآمد باشد.

استفاده از خط تلفن ابری می‌تواند به کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت ارتباطات و افزایش انعطاف‌پذیری کمک کند. امیدواریم که این فناوری نوین بتواند در توسعه کسب‌وکارها و بهبود ارتباطات شما نقش موثری ایفا کند. هرگز فرصت‌های جدید را از دست ندهید و با استفاده از سرویس تلفن ابری نومان از مزایای فناوری بهره‌مند شوید.
ممنون از توجه و همراهی شما در این مسیر. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، تیم نومان همواره آماده خدمت رسانی به شماست.
https://www.businessnewsdaily.com/15333-cloud-based-phone-system.html

این نوشته در ویپ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.