با راه اندازی سانترال در تبریز، کسب‌وکار خود را متحول کنید

ارتباطات همواره بخش مهمی از هر کسب و کار را تشکیل می‌دهند. اگر کسب و کاری برای فروش محصولات یا ارائه خدمات به ارتباط مداوم با مشتریان خود نیاز داشته باشد، این مولفه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین خاطر بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ همواره به دنبال بهبود امکانات ارتباطی خود هستند تا علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها، مدیریت بهتری روی سیستم ارتباطی خود داشته باشند. سیستم سانترال از مدرن‌ترین سیستم‌های‌ مرکز تلفن است که امکان ارتباط داخلی بهینه را در کسب‌وکارهای بزرگ فراهم می‌کند. اگر کسب و کاری در شهر تبریز دارید، در ادامه با مراحل و مزایای راه اندازی سانترال در تبریز آشنا خواهید شد.

سانترال چیست و چگونه کار می‌کند؟

سانترال چیست و چگونه کار می‌کند؟

قبل از این که به سراغ راه اندازی سانترال در تبریز برویم، بهتر است کمی با این سیستم تلفن مرکزی آشنا شویم. سانترال به مرکز تلفنی گفته می‌شود که از زمان‌های قدیم نیز در شرکت‌ها کاربرد داشتن؛ البته نه به شکل امروزی. چرا که طی سال‌های اخیر، سانترال‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند و در حال حاضر از کارایی بسیار بالایی برخوردار هستند. با استفاده از سانترال شما می‌توانید خطوط تلفن کسب‌وکار خود را به‌آسانی مدیریت کنید. برای مثال، شما با راه اندازی سانترال در تبریز می‌توانید ارتباطات داخلی سریع و رایگانی را در محیط سازمانتان برقرار کنید.

برخی از مهم‌ترین کاربردهای پیاده‌سازی سانترال عبارت‌اند از:

  • قابلیت ارتباط سریع با مشتریان خارج از سازمان
  • قابلیت ضبط تمام تماس‌های دریافتی برای نظارت روی تماس‌ها
  • قابلیت تعریف منشی تلفنی
  • قابلیت نظارت مداوم بر خطوط تلفن

راه اندازی سانترال در تبریز چه مزایایی برای کسب‌وکار شما دارد؟

بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ از سانترال استفاده می‌کنند. اما چرا بسیاری از شرکت‌ها به دنبال راه‌اندازی سانترال رفته‌اند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سیستم سانترال مزایای بی‌شماری از کاهش تعداد نیروی انسانی تا کاهش هزینه‌های عملیاتی دارد که هر یک از این موارد اهمیت زیادی در کسب‌وکارهای بزرگ دارند. در ادامه با مزایایی که راه اندازی سانترال در تبریز برای کسب‌وکارتان دارد، آشنا خواهید شد.

کاهش تعداد نیروی انسانی سازمان

تصور کسب‌وکارهای بزرگی که از مراکز پشتیبانی یا فروش تلفنی بزرگی برخوردار هستند بدون سیستم سانترال بسیار دشوار است. برای مثال تصور کنید که یک شرکت ارائه‌دهنده اینترنت، باید روزانه ده‌ها هزار تماس تلفنی برای ارائه خدمات یا رفع مشکلات فنی را پاسخ دهد. حال بدون استفاده از سیستم سانترال، امکان پاسخگویی تنها به برخی از تماس‌ها وجود خواهد داشت. از طرف دیگر تعداد زیادی نیروی انسانی باید برای اتصال تماس‌ها به کارشناسان در حال فعالیت باشند. با راه اندازی سانترال در تبریز یا شهرهای دیگر، شما می‌توانید تعداد نیروهای انسانی شاغل در مراکز پشتیبانی یا فروش تلفنی شرکت خود را کاهش دهید.

مزایای راه اندازی سانترال در تبریز

امکان استخدام نیروهای دورکار

یکی از مهم‌ترین مزایای راه اندازی سانترال در تبریز، امکان استفاده از نیروی انسانی به‌صورت دورکار است. به‌طور کلی نیروی انسانی دورکار هزینه بسیار کم‌تری برای کسب‌وکارها خواهد داشت. اما استفاده از نیروی انسانی شاغل در بخش ارتباطات تلفنی به‌صورت دورکار چالش‌های فنی بسیاری دارد. خوشبختانه با استفاده از سانترال، تمام این چالش‌ها از بین می‌روند. با راه اندازی سانترال در تبریز، نیروی دورکار شما می‌تواند از داخل محل زندگی خود، به تماس‌های تلفنی متصل به شرکت‌تان را به‌آسانی پاسخ دهد.

کاهش هزینه‌های عملیاتی

کاهش تعداد نیروی انسانی، امکان استخدام نیروهای دورکار و کاهش تعداد خطوط تلفن شهری، همه از دلایلی هستند که باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی شرکت شما می‌شوند. با راه اندازی سانترال در تبریز، شما می‌توانید تمام این پارامترها را به شکلی بهینه در محیط شرکت خود پیاده کنید و در نتیجه هزینه‌های عملیاتی شرکت خود را به‌شدت کاهش دهید. باید اشاره کرد که بسیاری از هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های بزرگ، مربوط به نیروی انسانی و هزینه‌های جاری آن‌ها می‌شود. به همین خاطر پیاده‌سازی سانترال می‌تواند یک گزینه ایده‌آل از نظر اقتصادی باشد.

امکان رقابت با کسب‌وکارهای دیگر

بسیاری از کسب‌وکارهای امروزی از سیستم سانترال استفاده می‌کنند. این سیستم در کنار داشتن مزایای بی‌شمار برای صاحبان کسب‌وکار، برای مشتریان نیز مزایای زیادی دارد. به همین خاطر بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند که به‌جای استفاده از خدمات یا خرید محصولات شرکت‌های معمولی، به سراغ شرکت‌هایی بروند که ارتباطات خود را با سیستم سانترال راه‌اندازی کرده‌اند. به همین خاطر، اگر شما می‌خواهید در رقابت شدید با رقبای خود شکست نخورید، باید مانند آن‌ها به فکر راه اندازی سانترال در تبریز باشید.

مراحل راه اندازی سانترال در تبریز

مراحل راه اندازی سانترال در تبریز

به‌طور کلی راه اندازی سانترال در تبریز شامل پنج مرحله کلی می‌شود. هرچند که هر یک از این مراحل می‌توانند خود شامل مراحل دیگری شوند. پنج مرحله اصلی راه‌اندازی سانترال در تبریز عبارت‌اند از مشخص کردن محل نصب، تهیه نقشه مخابراتی، نصب تجهیزات، برقراری ارتباط و برنامه‌ریزی سانترال. تمام این مراحل باید زیر نظر تکنسین‌های مجرب و متخصص طی شوند تا در نهایت سیستم راه‌اندازی شده بهینه و کارآمد باشد. در ادامه با مراحل راه‌اندازی سانترال آشنا می‌شویم.

در نظر گرفتن محل نصب سانترال

اولین مرحله از راه اندازی سانترال در تبریز، انتخاب محلی مناسب برای نصب سانترال است. این محل عموما روی دیوار انتخاب می‌شود. همچنین محل انتخابی باید از سطح زمین فاصله کافی داشته باشد تا خاک، رطوبت یا عوامل دیگری آسیبی به آن نرسانند. باید اشاره کرد که محل انتخابی باید فاصله مناسبی با قسمت‌های مختلف ساختمان داشته باشد تا هزینه کابل‌کشی و تهیه نقشه مخابراتی کاهش پیدا کند. برای مثال، نصب سانترال در نزدیکی ورودی خطوط شهری می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. چرا که در این صورت، کابل‌کشی خطوط شهری به حداقل می‌رسد.

تهیه نقشه مخابراتی

برای اتصال سانترال، باید کابل‌هایی از ورودی تا مرکز تلفن و سپس کاربر کشیده شوند. با توجه به این که کابل‌کشی سانترال پیچیدگی زیادی دارد، صرفا نمی‌توان بدون استفاده از یک نقشه مناسب، کابل‌کشی را انجام داد. به همین خاطر قبل از کابل‌کشی باید نسبت به تهیه نقشه مخابراتی برای آن اقدام کرد. در این نقشه هر یک از کابل‌ها دارای شماره خط و رنگ‌بندی مخصوص خود هستند. باید اشاره کرد که هدف از تهیه این نقشه تنها کابل‌کشی منظم‌تر و آسان‌تر نیست، زیرا که درصورتی‌که سیستم سانترال یا کابل‌ها به تعمیر نیاز پیدا کنند، تکنسین‌ها باید مطابق با نقشه مخابراتی تعمیرات را انجام دهند.

نکات مهم راه اندازی سانترال در تبریز

نصب تجهیزات سانترال

در مرحله سوم راه اندازی سانترال در تبریز، تکنسین‌ها مطابق با دفترچه راهنمای مرکز تلفن، به نصب تجهیزات اقدام می‌کنند. ابتدا دستگاه سانترال روی محل در نظر گرفته شده با استفاده از پایه و پیج نصب می‌شود. حال تجهیزات جانبی مانند باتری، دستگاه ضبط مکالمات و … در کنار سانترال نصب خواهند شد. در این مرحله، بعد از نصب باید تست کوتاهی از تجهیزات گرفته شود تا تکنسین‌ها از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنند. چرا که بعد از نصب کامل، تعمیر خرابی سانترال یا عملکرد نامناسب آن می‌تواند دشوار باشد.

برقراری ارتباط

در مرحله بعدی راه اندازی سانترال در تبریز، نوبت به آن است که خطوط تلفن شهری و خطوط داخلی متصل شوند. در این مرحله، هر کاربر یک خط مخصوص به خود دریافت می‌کند. مشتریان نیز با تماس با خطوط تلفن شهری شرکت، به یکی از این خطوط داخلی متصل خواهند شد. تست برقراری ارتباط، یکی از مهم‌ترین مراحل نصب و راه‌اندازی سانترال به‌شمار می‌آید.

برنامه‌ریزی سانترال مطابق با نیاز مشتری

بعد از پایان مراحل نصب سانترال، نوبت به برنامه‌ریزی دستگاه است. همان‌طور که می‌دانید، سیستم سانترال قابلیت‌های متنوعی دارد. به همین خاطر کسب‌وکارها می‌توانند بسته به حوزه کاری خود و روش ارائه خدمات تلفنی به مشتریان، تنظیمات سانترال مخصوص به خود را داشته باشند. به همین خاطر در مرحله آخر راه اندازی سانترال در تبریز، تکنسین‌ها مرکز تلفن را مطابق با نیاز مشتریان تنظیم می‌کنند. برای مثال در این مرحله قابلیت ضبط مکالمات یا منشی تلفنی فعال خواهد شد.

برای راه اندازی سانترال در تبریز به چه نکاتی دقت کنیم؟

راه اندازی سانترال در تبریز یا شهرهای دیگر در مرحله اول باید زیر نظر تکنسین‌های متخصص و مجرب انجام شود. چرا که راه‌اندازی این سیستم پیچیدگی‌ها و دشواری‌های زیادی دارد. از طرف دیگر، در کسب‌وکارهای بزرگ تعداد کاربران داخلی بالا است و شرکت نیز مساحت زیادی دارد. به همین خاطر تهیه نقشه مخابراتی برای این کسب‌وکار بسیار دشوار است. درواقع تنها تکنسین‌های باتجربه و متخصص هستند که می‌توانند از پس راه اندازی سانترال در تبریز بربیایند.

یکی دیگر از نکاتی که در نصب سانترال باید به آن دقت داشته باشید، خرید تجهیزات از یک شرکت معتبر است. بسیاری از تجهیزات این سیستم در بازار به‌صورت تقلبی به فروش می‌رسند. به همین خاطر تنها به سراغ شرکت‌هایی بروید که سابقه فعالیت طولانی در این زمینه دارند.

راه اندازی سانترال در تبریز با شرکت نومان

مجموعه نومان؛ بهترین مرجع برای راه اندازی سانترال در تبریز

راه اندازی سانترال در تبریز می‌تواند هزینه‌های عملیاتی شما را کاهش دهد، تعداد نیروهای انسانی در بخش پشتیبانی یا فروش را کم کرده و در نتیجه شما را برنده رقابت با رقبایتان کند. اگر به دنبال خرید و راه‌اندازی این سیستم مرکز تلفن در کسب‌وکارتان هستید، کافی است با نومان تماس بگیرید. ما در نومان سابقه‌ای طولانی در تجهیز شرکت‌ها به انواع سیستم‌های مدرن از جمله سیستم سانترال داریم. همچنین پیاده‌سازی انواع سیستم‌های مرکز تلفن اینترنتی نیز بخشی از خدمات منحصربه‌فرد مجموعه ماست. برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه راه‌اندازی سانترال در تبریز، می‌توانید با کارشناسان ما به‌صورت تلفنی یا آنلاین تماس بگیرید.