الستیکس 5 ، 3CX را برای موتور تلفن خود انتخاب کرده است. خبری که حدود یک سال قبل تیتر اول وب‌سایت‌های معتبر فناوری اطلاعات شد حال با گذشت نزدیک به یک سال در این مقاله می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به امکانات الستیکس 5 و مقایسه‌ای داشته باشیم با نسخه‌های قبلی این سیستم تلفنی و سپس به نحوه دریافت لایسنس رایگان پرداخته و لینک دانلود الستیکس 5 را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بزودی پادکست این مقاله برای کسانی که زمان کافی برای مطالعه این مطلب ندارند، در اینجا قرار داده خواهد شد.

در تاریخ 7 دسامبر 2016 از دفتر لندن 3cx، خبرهای جالبی منتشر شد. شرکت Palosanto،از سازندگان سیستم تلفنی نرم افزاری Elastix و توزیع کننده این PBX محبوب و 3CX، به عنوان پیشرو سیستم‌های تلفنی نرم افزاری اعلام کرد که موتور تلفن در Elastix 5 توسط 3CX طراحی شده است. سیستم تلفنی Elastix تاکنون بیش از صد هزار بار در سراسر جهان نصب شده و ده‌ها هزار دانلود ماهانه دارد.
مدیریت شرکت Palosanto علت استفاده از هسته 3cx در نسخه جدید این سیستم را آسانی استفاده برای عموم دانسته و گفته است‌

سیستم تلفنی 3cx بخاطر استانداردهای عمومی که دارد از ویژگی‌های زیادی بهره می‌برد. ارایه نسخه لینوکس سیستم تلفنی 3cx و همچنین ارایه نسخه پولی این محصول به صورت رایگان به گزینه‌ای ایده آل برای استفاده Elastix تبدیل شده است. موتور ویدئو کنفرانس 3CX WebRTC ویژگی قابل توجهی دارد، من اعتقاد دارم که کاربران Elastix با این تصمیم بهترین ذی نفع این تغییر خواهند شد

دانلود الستیکس 5

از نگاه ما در شرکت فناوری نومان، خواه ناخواه سیستم تلفنی الستیکس در نسخه ۵ از یک سیستم متن باز به یک سیستم تلفنی تجاری تبدیل شده است. با این حال، این تغییر به حدی مثبت و قابل توجه است که مدیران کسب‌و‌کار را برای استفاده از نسخه‌های سیستم تلفنی 3cx مجاب خواهد کرد. اگر از نسخه‌های مختلف سیستم تلفنی الستیکس 5 ( 3cx ) مطلع نیستید می‌توانید به بخش زیر که به صورت کامل به بررسی آن پرداخته‌ایم مراجعه کنید.

 

مقایسه نسخه‌های سیستم تلفنی 3cx

مدیریت شرکت 3cx در مصاحبه جداگانه با اعلام این خبر که برای شرکت 3cx خریداری محصول الستیکس افتخار است گفته است:

الستیکس سیستم تلفنی بسیار کاربردی با طرفداران زیاد در سطح جهان است ما برای شناساندن بهتر محصول‌مان و بهبود تجربه کاربران الستیکس اقدام به پشتیبانی از نسخه جدید این سیستم تلفنی خواهیم کرد. در این مسیر، کاربران شاهد تجربه بهتری در استفاده از سیستم تلفنی‌شان خواهند داشت.

Elastix 5، که حدود یک سال از تاریخ عرضه آن می‌‌گذرد، به صورت کلی موارد زیر را به عنوان مزیت یک سیستم تلفنی مدرن خواهد داشت:

۱- به صورت رایگان نسخه لینوکس را به حالت آماده نصب (ISO) دارد و مبتنی بر آخرین نسخه Debian است.

۲- یک سال اول ۱۶ تماس همزمان نسخه استاندارد و سال‌های بعدی ۴ تماس همزمان نسخه استاندارد به صورت رایگان ارایه می‌شود. (‌ نحوه لایسنس‌دهی این محصول در ادامه توضیح داده خواهد شد. )

۳- امکانی را به شما فراهم خواهد کرد تا در بستری امن براحتی بدون نیاز به داشتن آی پی ثابت، سیستم تلفنی خود را در هر نقطه از جهان، در اختیار داشته باشید‌)

۴- کنفرانس ویدئویی با تکنولوژی روز دنیا را در مجموعه خود داشته باشید. در ویدیو کنفرانس الستیکس 5 شما نیاز به نصب هیچ ابزار و افزونه‌ای در رایانه نخواهید داشت.

۵- تلفن‌های تحت شبکه خود را بدون نیاز به تنظیم دستی به صورت اتوماتیک از بخش مدیریت الستیکس 5 فعال کنید.

۶- تلفن نرم افزاری بومی آندروید و iOS مکنتاش و ویندوز به صورت رایگان با دانلود الستیکس 5 ارایه خواهد شد.

۷- نصب، مدیریت و ارتقاء آسان را خواهید داشت.

 

الستیکس ۵ و مقایسه با الستیکس ۴

الستیکس 5 : نسخه رایگان :‌

شرکت 3cx پس از خرید نام الستیکس خود را متعهد به ادامه و بهبود نسخه رایگان دانست، در این نسخه که با هدف رفع نیاز کسب‌وکارهای کوچک و آشنایی کسب‌وکارهای بزرگ با محصول طراحی شده است، تقریبا تمامی نیازهای یک کسب‌وکار نوپا پوشش داده می‌شود.

کسب‌وکارهای کوچک عموما سیستمی را جهت بخش ارتباطات خود مد نظر دارند که نیازمند پرسنل متخصص نباشد و کار کردن با آن آسان باشد، الستیکس 5 که همان نسخه استاندارد سیستم تلفنی 3cx‌ است، دقیقا با همین هدف، طراحی شده است. این سیستم پس از راه‌اندازی، نیاز به نگهداری نداشته و با بسته‌های آموزشی که توسط شرکت فناوری نومان در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود عملا در عرض چند دقیقه راه اندازی می‌شود.

ارتباطات یکپارچه آسان:

 

ویدیو کنفرانس با 3cx

ارتباطات یکپارچه برای هر کسب‌وکار کوچک حیاتی است و نیاز به ادغام با سیستم تلفنی بدون هیچ هزینه اضافی را دارند. با ویدیو کنفرانس رایگان سیستم 3cx و تلفن‌های نرم افزاری برای سیستم‌های عامل مک و ویندوز و تلفن‌های نرم افزاری برای گوشی‌های هوشمند با سیستم‌های عامل اندروید و آی او اس ، 3CX یک بسته کامل ارتباطات یکپارچه را برای شرکت شما در الستیکس 5 گنجانده شده است.

 

پشتیبانی و بروزرسانی در الستیکس 5:

3cx در ابتدای این اقدام، نماینده آمریکای جنوبی را مسئول توسعه و پشتیبانی از محصول الستیکس 5 معرفی کرد، اما با گذشت زمان، شرکت 3cx دفاتر مرکزی 3cx‌ را به عنوان حامی این محصول معرفی و اقدام به پشتیبانی از این سیستم کردند.

شرکت پلسانتو مالک قبلی سیستم تلفنی الستیکس ‌در همان روزهای اولیه، خبر پشتیبانی از نسخه‌های قبلی محصول را داده بود، اما به اشتباه در بعضی محافل به عنوان دریافت آپدیت نسخه‌های قدیمی الستیکس از جانب پلسانتو تفسیر شد. بعدا در مصاحبه‌ای، صراحتا این شرکت عنوان کرد، فقط مشتریانی که از بسته‌های پشتیبانی پولی این شرکت استفاده می‌کنند شامل پشتیبانی از سیستم تلفنی هستند و این شرکت دیگر قصد توسعه نسخه‌های قدیمی را ندارد.

تیم فنی مهندسی شرکت فناوری نومان به علت عدم بروزرسانی نسخه‌های قدیمی الستیکس توسط توسعه دهندگان آن و برای پیشگیری از آسیب پذیری‌های احتمالی، پیشنهاد بروزرسانی نسخه‌های قبلی سیستم تلفنی الستیکس به الستیکس 5 را می‌دهد.

3CX یک شرکت توسعه دهنده سیستم تلفنی با استانداردهای عمومی و مبتنی بر نرم افزار است. محصول الستیکس 5 قابلیت ایجاد تحول در ارتباطات کسب‌وکار شما را دارد. ما برای آشنایی با قابلیت‌های این سیستم تلفنی پیشنهاد می‌کنیم به مقالاتی که قبلا در این زمینه به نگارش درآمده است مراجعه کنید.

مطالعه مقالات در رابطه با سیستم تلفنی 3cx  

آمار مشتریان فناوری نومان طی ۲ سال گذشته نشان می‌دهد مجموعه‌هایی که از محصول تلفنی 3cx استفاده می‌کنند تمایل به بروزرسانی بخش ارتباطی خود با آخرین تکنولوژی‌های روز را خواهند داشت.

آشنایی با نسخه‌های الستیکس 5 و نحوه‌ی طبقه‌بندی لایسنس:

نسخه حرفه‌ای این محصول علاوه بر امکانات نسخه استاندارد، امکان ادغام با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، ویژگی‌های مرکز تماس‌ ، ارتباط با شعبات از راه دور و … را دارد. نسخه سازمانی دارای تمام ویژگی‌های ارتباطی و مدیریت یکپارچه نسخه حرفه‌ای به همراه یک لایسنس اضافی آماده به کار و چند مزیت دیگر برای کسب‌وکارهای سازمانی را دارد. (‌برای مشاهده لیست کامل تفاوت نسخه‌های سیستم تلفنی elastix 5 به لینکی که بالاتر در همین مقاله ذکر شده است رجوع کنید )

صرف نظر از نسخه‌ی استاندارد، حرفه‌ای یا سازمانی که می‌خواهید استفاده کنید، طریقه لایسنس‌دهی الستیکس 5 بسته به تعداد تماس‌های همزمان در لحظه (داخلی و خارجی) که شرکت شما نیاز دارد، تعیین می‌شود.

لایسنس‌دهی از ۴ تماس همزمان شروع شده و تا ۱۰۲۴ تماس همزمان قابل ارایه می‌باشد. به عنوان مثال اگر مجموعه شما ۲۴ نفر پرسنل دارد به طور میانگین معمولا حداکثر به میزان یک سوم تعداد پرسنل شما، تماس همزمان اتفاق خواهد افتاد. بنابراین یک لایسنس با ۸ تماس همزمان برای شما کفایت خواهد کرد. در نظر داشته باشید لایسنس‌ها محدودیتی از بابت تعداد داخلی ندارند.

اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیش‌تری در این زمینه دارید با یکی از درگاه‌های ارتباطی شرکت در ارتباط باشید.

تلفن نرم افزاری الستیکس 5

تلفن نرم افزاری 3cx برای کاربران الستیکس 5 :

همانگونه  که یک تلفن نرم افزاری با کیفیت، برای افراد در حال حرکت، تجربه بی‌نظیری از ارتباطات را می‌دهد.، تلفن نرم افزاری 3cx برای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل آندروید و iOS  بسیار کارآمدتر از یک برنامه ساده برای برقراری تماس همراه شما خواهد بود. با یک نگاه به امکانات مختلف این برنامه، پی خواهید برد که برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارتباطات کارآمد‌تری داشته باشند.

3CX پایداری و پویایی را در کنار کاهش هزینه‌های مخابراتی برای مجموعه شما به ارمغان می‌آورد.

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی داخلی سازمانی را با خود در هر کجا که هستند، به همراه داشته باشند. استفاده کنندگان از الستیکس 5 امکان برقراری و دریافت تماس و همچنین ارسال پیام‌های فوری را خواهند داشت و علاوه بر مشاهده وضعیت حضور همکاران، براحتی می‌توانند از گوشی تلفن خود در کنفرانس‌های ویدئویی شرکت کنند. این یعنی دقیقا همانند زمانی که در محل کار خود حضور دارید می‌توانید کارهای سازمانی خود را انجام دهید. یکی از نقایصی که در الستیکس 4 است.

نحوه دریافت لایسنس رایگان و دانلود الستیکس 5 :

برای دریافت لایسنس رایگان این محصول با ۱۶ تماس همزمان می‌بایست از این صفحه وارد وب‌سایت شرکت 3cx شده و اطلاعات اولیه خود را برای دریافت لایسنس سیستم تلفنی 3cx وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات لایسنس یک ساله رایگان به ایمیل وارد شده ارسال خواهد شد. پس از تکمیل اطلاعات در وبسایت 3cx، لینک دانلود محصولات به شما نشان داده خواهد شد.

نصب و راه اندازی الستیکس 5 :‌

بسته به نیازهای کسب‌وکار کوچک شما، Elastix 5 می‌تواند به صورت محلی یا ابری نصب شود که به صورت محلی در  VM یا یک دستگاه کوچک و به صورت ابری در Google Cloud،  OVH و… نصب می‌شود. به عنوان یک سیستم تلفنی برای کسب‌وکارهای کوچک تا 16 تماس همزمان رایگان می‌باشد.

ارتقا از نسخه‌های ۲.۵ ۲.۴ و ۴ به نسخه الستیکس 5

شما کافیست با بخش پشتیانی شرکت فناوری نومان در ارتباط باشید تا ضمن راهنمایی شما برای ارتقاء محصول تلفنی، اقدامات لازم برای شروع به کار سیستم تلفنی جدیدتان را انجام دهند.

ارتباط یکپارچه نومان

آموزش برای کاربران و مدیران

شرکت فناوری نومان با همراهی استودیو نومان به عنوان زیر مجموعه هولدینگ نومان اقدام به آماده‌سازی پادکست‌ها و ویدیوهای آموزشی اختصاصی کرده است که با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان 3cx قرار می‌دهد. این آموزش ها به دو قسمت کاربران و مدیران تقسیم‌بندی شده و هر کدام کارکرد متفاوت از هم دارند.

50000 مشتری در سراسر جهان سیستم تلفنی خود را به محصول 3CX سپرده‌اند. کارخانه بوئینگ، مک دونالد، هوگو بای، ترکیش ایرلاین، هارلی دیویدسون، کارخانه پپسی و … از جمله مشتریان در سطح جهانی این محصول است. 3CX علاوه بر دفتر لندن دارای دفاتری در ایالات متحده، آلمان، هنگ کنگ، آفریقای جنوبی، روسیه و استرالیا است. شرکت نومان نماینده طلایی این شرکت در سراسر ایران است و محصولات 3cx را بدون واسطه به مشتریان ارایه می‌کند.

شرکت نومان با تکیه بر تخصص تیم مهندسی فنی و آماده‌سازی بسته‌های آموزشی حرفه‌ای و با کیفیت برای مشتریان خود، راه‌اندازی کامل این سیستم تلفنی با تمامی جزییات آن را تضمین می‌کند.