تلفن تحت وب 3cx با آخرین نسخه 3cx که با قابلیت‌های بی‌نظیری به صورت بتا در دسترس استفاده کنندگان این محصول قرار گرفته است، معرفی گردید. در بروزرسانی 6ام از نسخه 15.5 ، تلفن تحت وب افزوده شده از تکنولوژی WebRTC استفاده می‌کند، این بدین معنی است که دیگر برای استفاده از سیستم تلفنی مجموعه‌تان، حتی نیاز به نصب یک برنامه ساده را هم ندارید.

در کنار امکانات سیستم تلفنی 3cx ،شرکت 3cx طبق وعده خود، به صورت مداوم در بهبود و ارتقا تجربه کاربری فعالیت می‌کند. و در آخرین نسخه بر روی ایجاد تلفن تحت وب تمرکز کرده است در ادامه مقاله آموزش استفاده از این بخش به صورت قدم به قدم ذکر شده و پس از آن سایر قابلیت‌هایی که در این نسخه اضافه شده است را مشاهده خواهید کرد.

فعالسازی تلفن تحت وب :‌

فعال کردن تلفن تحت وب برای تمامی کاربران به این شکل صورت می‌پذیرد :

آموزش فعالسازی تلفن تحت وب

به قسمت کنسول مدیریت وارد شوید و در بخش تنظیمات به محیط pbx وارد شده و در تب General گزینه Enable webrtc softphone را انتخاب کنید.

این امکان که 3cx مدت‌ها وعده آنرا داده بود، فعلا به صورت آزمایشی بوده و در صورتی که در محیط‌های بهره‌برداری شده هستید. با احتیاط از آن استفاده کنید.

پس از فعالسازی از سمت مدیریت، کاربران می‌توانند وارد محیط کاربری شخصی خود شده و با انتخاب تلفن 3cx web client از مرورگر خود به عنوان یک تلفن استفاده کنند.

تلفن تحت وب 3cx

برای تماس از تلفن تحت وب 3cx خود کافیست مطابق شکل زیر بر روی بخش شماره‌گیری کلیک کرده و پس از شماره‌گیری منتظر اتصال تماس خود باشید.

آموزش استفاده از تلفن تحت وب

فراموش نکنید دسترسی استفاده از میکروفن و هدفون را به مرورگر داده باشید.

پشتیبانی از گیت‌وی‌های گرند استریم و برخی از تلفن‌های آوایا :

از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به سانترال نرم افزاری 3cx پشتیبانی از چندین گیت وی شرکت گرند استریم و چندین سری از گوشی‌های آوایا است. از همین حالا گیت وی‌های GXW4104 FXO HT801، HT802، HT812 و HT814 GXW4216، GXW4224، GXW4232 و GXW4248 توسط سیستم 3cx‌ راه‌اندازی و بروزرسانی می‌گردند.

این پشتیبانی به منزله این است که گیت‌وی‌های فوق دیگر نیاز به تنظیم دستی برای استفاده در سیستم تلفنی را نداشته و براحتی می‌توانید به کمک سیستم تلفنی 3cx و با چند کلیک گیت‌وی‌ها را به حالت آماده به کار قرار دهید.

بهبود عملکرد تلفن‌های نرم افزاری آندروید و آی او اس :

علاوه بر معرفی تلفن تحت وب ، شرکت 3cx  در بخش بیدارباش تلفن نرم افزاری بر روی گوشی‌های آندروید و ای او اس، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. و هم اکنون با سرعت بسیار بالاتر و قابل اطمینان‌تری به هنگام تماس ورودی، تلفن نرم افزاری فعال خواهد شد. علاوه بر این، شما در این نسخه می‌توانید چندین دستگاه را برای قابلیت هشدار تماس ورودی یک داخلی معین کنید.

برای استفاده از این بخش اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه کلاینت بر روی سیستم شما نصب شده است.

سایر مواردی که در این نسخه خواهید داشت:

  • اضافه شدن امکان ایمپورت / اکسپورت سیپ ترانک‌های عمومی
  • اضافه شدن امکان مدیریت ضبط مکالمه توسط کاربر در صفوف انتظار
  • اضافه شدن زنگ متمایز برای صف‌های مختلف
  • اضافه شدن هشدار جدید در دریافت پیام متنی در پیام‌های دریافتی
  • بهبود سیاست رمزگذاری برای تمام رمز عبورها و تغییر طول رمز از 6 به 10 و لزوم استفاده از حروف بزرگ‌تر و کوچک‌تر.
  • اضافه شدن پشتیبانی از کدک فوق العاده Opus.
  • اضافه شدن امکان پیکربندی اولویت کدک برای تماس‌های داخلی و اولویت‌های متفاوت برای تماس‌های خارجی.
  • اضافه شدن امکان پشتیبانی از Microsoft Dynamics 365 CRM.
  • اضافه شدن امکان سفارشی کردن آرم پس زمینه تلفن تحت شبکه خود.
  • اضافه شدن شخصی‌سازی ایمیل‌های خوش آمدگویی و کد QR به عنوان پیوست

اگر شما هم اکنون از مشتریان 3cx‌ هستید و می‌خواهید به این نسخه آپگرید کنید به بخش Update رفته و بر روی گزینه دانلود Update 6  کلیک کنید.

اگر می‌خواهید لایسنس یک ساله دریافت کرده و این محصول را امتحان کنید، از طریق این لینک وارد شده و ضمن دریافت لینک دانلود، لایسنس رایگان یکساله خود را دریافت کنید.

توجه داشته باشید پورت‌های RTP بر روی پروتکل UDP از ۹۰۰۰-۹۵۰۰ به ۹۰۰۰-۱۰۹۹۹ تغییر یافته است . این تغییرات را پس از آپدیت در فایروال خود حتما انجام دهید.

در صورت هرگونه سوال می‌توانید از یکی از درگاه‌های ارتباطی شرکت (‌ گفت‌وگوی آنلاین. وب کنفرانس، ارتباط تلفنی ) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.