منبع‌:‌ اختصاصی Nomanco.net‌:‌ تلفن‌های تحت شبکه دنیای تازه ای را در ارتباطات عصر جدید ایجاد کرده است و هم اکنون مراکز بیمارستانی جدید که از این بستر اطلاع دارند در سراسر کشور نسبت به تغییر یا اجرای این سیستم تلفنی در مرکز درمانی خود اقدام می‌کنند.

از بیمارستان‌های کاملا تخصصی گرفته تا ‌کلینیک های کوچک و مراکز درمانی با تخصص‌های مختلف، نیاز به استفاده از تکنولوژی های یکپارچه ارتباطات (‌ Unified Communication ) را دارند. طی یک تحقیق به عمل آمده، عمده نگرانی مراکز درمانی متشکل از موارد زیر است :

  1. چالش‌های مالی
  2. اجرای ابلاغیه‌ها و بخش‌نامه های دولتی
  3. تامین امنیت و رضایت بیمار
  4. ارتباط بین مرکز درمانی و دکتر
  5. کمبود پرسنل

در این بخش سعی خواهیم کرد تا به برخی از مزایای سیستم تلفنی ویپ که نگرانی‌های بالا را پوشش می دهد اشاره کنیم، با این توضیح که دستگاه‌های سانترال پاناسونیک امروزه پاسخگوی بسیاری از مشکلات بیمارستان‌ها نیستند.

۱- چالش‌های مالی:

بحث حذف هزینه های مخابراتی بین پرسنل مراکز درمانی و مرکز درمانی با دکترهای آن از جمله مزایایی است که سیستم ویپ به همراه خواهد داشت.

حذف سیم کشی های تلفنی از جمله مزایای دیگر سیستم تلفنی ویپ در کاهش هزینه‌های راه‌اندازی یک سیستم تلفنی در مراکز درمانی است.

ارتباط پرسنل در حال حرکت به صورت تلفن داخلی با سایر بخش ها

با استفاده از مراکز تلفنی تحت شبکه ساختمان‌های یک مرکز می‌توانند براحتی بدون کوچکترین هزینه‌ای با یکدیگر در ارتباط باشند.

توسعه آتی بسیار آسان بدون نیاز به تغییرات ساختاری در مرکز

ایجاد پیجینگ اختصاصی بدون نیاز به خرید دستگاه اضافی

ارایه نرم افزار کلاس مجازی برای فیلم برداری آنلاین در اتاق عمل با اهداف آموزشی به صورت رایگان

از جمله مزایایی است که می توان برای این بخش در نظر داشت.

۲- اجرای ابلاغیه‌ها و بخش‌نامه های دولتی:

در تکنولوژی ویپ براساس اولویت‌های تماس قادر به پاسخگویی خواهید بود. سیستم قابلیت هدایت و مدیریت تماس‌ها بر اساس سیاست بیمارستان و مرکز درمانی را خواهد داشت.

پذیرش هر بخش می‌تواند تماس ها را به صورت کامل و مجزا، مدیریت و هدایت کند.

به همراه تماس بیمار کلیه اطلاعات بیمار  برای بخش دریافت کننده تماس منتشر میشود. بنابراین دکتر و مسئول هر بخش به صورت کامل می تواند پرونده بیمار را به صورت آنلاین مشاهده کرده و بر اساس سوابق بیمار، ایشان را راهنمایی کند.

تمامی پرسنل در حال حرکت همواره می توانند صاحب یک داخلی در محیط مرکز درمانی باشند.

۳- تامین امنیت و رضایت بیمار:

با استفاده از برخی امکانات نظیر “ درخواست تماس، پیغام صوتی، پیجینگ از طریق گوشی و … “ آلودگی صوتی در محیط بیمارستان به حداقل رسیده و مراحل ریکاوری بیماران با آرامش کامل سپری خواهد شد.

مراکز درمانی می تواند برای بیماران VIP خود خدمات استفاده از “ تماس‌ آنلاین بدون هزینه “ یا ” تماس مستقیم با دکتر ” را پیشنهاد کند.

با استفاده از مراکز تلفنی تحت شبکه می توان طی تماس اتوماتیک بیماران را از آماده بودن خدمات درخواستی ( جواب آزمایش و … )‌ آگاه ساخت.

۴- ارتباط بین مرکز درمانی و دکتر:

با این تکنولوژی مرکز درمانی و دکترها می‌تواند همواره با یکدیگر بدون هزینه در ارتباط باشند.

با سیستم ویپ  یک داخلی مشخص برای دکتر شیفت تعیین می‌گردد. در این حالت پرسنل بیمارستان فارغ از اینکه چه کسی ملزم به پاسخگویی است تماس را برقرار کرده و در هر یک از روز‌های هفته هر دکتر که به عنوان شیفت می بایست پاسخگوی تماس مرکز درمانی باشد به گوشی پاسخ خواهد داد. این امر الزاما به معنی حضور دکتر در بخش نیست و دکتر مربوطه می‌تواند خارج از محیط درمانی بوده و در عین حال دارای داخلی آنلاین باشد.

با این تکنولوژی مراکز درمانی صاحب یک سیستم پیجینگ حرفه‌ای خواهند شد و در هر زمانی می توانند پرسنل مورد نظر را پیج نمایند.

۵-  کمبود پرسنل

سیستم به صورت اتوماتیک تماس را به بخش‌های مربوطه متصل می‌کند.

سیستم به صورت اتوماتیک سوالات عمومی بیماران نظیر زمان حضور دکتر، ساعات پاسخگویی و حاضر یا غیر حاضر بودن جواب آزمایش مطلع می‌سازد.

سیستم به صورت اتوماتیک در صورت اشغال بوق داخلی افراد دیگر را پشت خط در داخل سیستم نگه خواهد داشت..

در کنار مزایایی که مطالعه نمودید،‌ پایداری بسیار بالای سیستم این تضمین را به مراکز درمانی می‌دهد تا هیچگاه بر روی بستر تلفن، مشکلات موجود در سیستم‌های قدیمی را نداشته باشند.

**شرکت فناوری نومان به عنوان ارایه کننده ی جامع ترین راهکار‌های  تلفنی تحت شبکه در منطقه شمالغرب کشور آماده ارایه مشاوره و اجرای سیستم تلفنی مجموعه شما خواهد بود.**