اختصاصی Nomanco.net : به گزارش تیم توسعه دهنده  سیستم تلفنی متن باز ایزابل، امروز نسخه‌ی جدیدی از نرم افزار منتشر شد. در این نسخه شاهد چند امکان جدید و رفع چندین باگ بودیم.

امکان استفاده از وب کنفرانس رایگان با بهره گیری از تکنولوژی web-rtc گوگل در محیط گرافیکی، یک بخش جذابی است که به این سیستم اضافه شده است. این بخش با همکاری برند جیت سی صورت پذیرفته است و استفاده از آن را برای کنفرانس های کوچک می‌توان قابل قبول توصیف کرد. هر چند عدم امکان شخصی‌سازی، یکی از بزرگ‌ترین ایرادات وارده به این بخش محسوب می‌شود.

امکان امن‌سازی بی‌نظیر دومین از طریق let’s encrypt برای سازمان در محیط گرافیکی ایجاد شده است این تغییر یکی از تغییرات بزرگی است که محصول ایزابل در این نسخه ارایه کرده است. با این امکان دیگر نگران قرار دادن سرور تلفنی بر روی اینترنت نخواهید بود.

ابزار انتقال از الستیکس‌های قدیمی به ایزابل بهبود پیدا کرده است و چندین باگ امنیتی در این نسخه مرتفع شده است، در این نسخه تیم ایزابل تغییرات کوچکی را در بخش گرافیکی منو pbx داشته‌اند.

بر روی ایزابل همچنان چند ایراد کوچک همچون باگ‌های موجود در بخش Smtp کماکان به حال خود باقی است. این انتظار می‌رود که سیستم تلفنی ایزابل در نسخه‌های آتی آن نسبت به رفع این موارد نیز اقدام کند.

 

نحوه بروزرسانی :‌

در صورتی که شما تا کنون از این سیستم استفاده نکرده‌اید می‌توانید نرم افزار را از این لینک دانلود کنید.

در غیر اینصورت در صورتی که از نسخه‌ی قبلی ایزابل استفاده می‌کنید هم‌اکنون می‌توانید با دستور‌های زیر در شل لینوکس نسبت به بروزرسانی نرم افزار اقدام کنید.

# yum clean all
#yum makecache
#yum update

پس از اتمام آپدیت پیشنهاد می‌شود کل سیستم را ریستارت نمایید.

توجه داشته باشید به هیچ وجه مراحل آپدیت سیستم را به صورت زنده انجام ندهید.

 

** شرکت فناوری نومان به عنوان جامع‌ترین ارایه کننده راهکارهای یکپارچه ارتباطی شمالغرب کشور آماده ارایه مشاوره جهت بروزرسانی و رفع ایراد سیستم تلفنی Voip مجموعه شما می‌باشد. **