مراکز تلفن ویپ یا همان IP-pbx در واقع نسل جدید سانترال‌های سنتی نظیر پاناسونیک است. این سیستم‌ها علی‌رغم اینکه میراث دار کلیه امکانات سیستم‌های سانترال سنتی هستند ابداگری‌های بسیاری را نیز در این زمینه دارند. در صورتی که اطلاعی از سیستم‌های ویپ ندارید پیشنهاد می‌کنیم حتما به بخش مقالات تخصصی سایت مراجعه نموده و از مقالاتی که توسط پرسنل شرکت فناوری نومان به تحریر درآمده اند استفاده نمایید و یا با بخش پشتیبانی شرکت در تماس باشید. مراکز تلفنی تحت شبکه به صورت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در دسترس بوده و با توجه به نیازهای مختص هر سازمانی استفاده از آن‌ها پیشنهاد می‌گردد.

مراکز تلفنی تحت شبکه نرم افزاری:

مراکز تلفن نرم افزاری به دو صورت متن باز و تجاری در دسترس است و هر یک از این سیستم‌ها با توجه به شرایط هر سازمانی پیشنهاد می‌گردد. معروف‌ترین سیستم تلفنی متن باز حال حاضر در بین سیستم‌های تلفنی تحت شبکه، سیستم تلفنی استریسک نام دارد. این سیستم با قابلیت‌های بی‌نظیر و بی‌پایان خود در واقع از ارکان اصلی انقلاب در یک دهه اخیر، در زمینه ارتباطات تلفنی تحت شبکه است.
شرکت‌های مختلفی با استفاده از موتور قدرتمند این سیستم تلفنی اقدام به راه اندازی محیط گرافیکی برای این سیستم نمودند و قابلیت‌های مختلفی را برای کاربران ایجاد کرده‌اند. از معروف‌ترین محیط‌های گرافیکی برای این مرکز تلفن تحت شبکه، شرکت پالوسانتو با ایزو الستیکس ( که به عمر توسعه خود پایان داده و دیگر نسخه‌ی جدید آن با هسته استریسک ارایه نخواهد شد ) و دیگری ایزو freepbx ای است که توسط شرکت سنگوما خریداری گردیده است و اخیرا توسط این شرکت به سمت تجاری شدن حرکت می‌کند.

متخصصین شرکت فناوری نومان می‌تواند کلیه نیازهای مشتریان برای ایجاد امکانات متنوع با استفاده از سیستم تلفنی استریسک را مرتفع سازد. برای آشنایی با برخی امکانات سیستم تلفنی استریسک اینجا را کلیک کنید.

استفاده از این سیستم‌ها با توجه به امکانات نا‌محدودی که به کاربران حرفه‌ای از طریق شل لینوکس برای بهبود و تغییر در هسته‌ی سیستم می‌دهند از علایق مدیران آی تی محسوب می‌شوند، اما به دلیل اینکه هسته‌ی کلیه این سیستم‌ها استریسک بوده و خود استریسک نیز بر پایه سیستم عامل لینوکس نهادینه شده است، می‌بایست به هنگام خرید سخت افزار برای راه اندازی این سیستم تلفنی، مبانی فوق جهت کارکرد بهینه سیستم نرم افزاری و سخت افزاری مد نظر قرار گیرد.

مراکز تلفنی نرم افزاری تجاری :

سیستم‌های تجاری مختلفی نیز هم اکنون در بازار جهانی وجود دارد. سیستم تلفنی سوییچ واکس که توسعه دهندگان استریسک آنرا منتشر کرده‌اند و سیستم تلفنی نرم افزاری 3cx که توسعه دهندگان آن شرکتی بریتانیایی هستند، از جمله مراکزی هستند که موفق به تصاحب بخش اعظمی از بازار مشتریان تجاری هستند.

این نوع سیستم‌ها دارای لایسنس‌های نرم افزاری بوده که معمولا به صورت سالیانه و مادام العمر به فروش می‌رسد.

از جمله مزایای این نوع سیستم‌های تلفنی، پایداری بسیار بالا و پشتیبانی و بروزرسانی‌های مستمر آنهاست. شرکت فناوری نومان هم اکنون موفق به اخذ نمایندگی فروش و پشتیبانی رسمی شرکت بریتانیایی 3cx در شمالغرب کشور ایران بوده و هم اکنون به عنوان نماینده‌ی رسمی این شرکت فعالیت می‌نماید.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول 3cx می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

 

سیستم‌های تلفنی سخت افزاری :

این سیستم‌ها نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول شرکت‌هایی هستند که هسته‌ی نرم افزاری سیستم تلفنی را خود تولید و توسعه می‌دهند و دسته‌ی دوم شرکت‌هایی هستند که هسته‌ی نرم افزاری آن‌ها بر پایه‌ی سیستم تلفنی متن باز استریسک می‌باشد که با تغییرات کوچکی که بر روی آن داشته‌اند سیستم را بر روی یک سخت افزار مشخصی سوار می‌کنند. این سیستم‌ها در صورتی که از سخت افزارهای قدرتمندی بهره‌مند شوند همانند سیستم‌های نرم افزاری تجاری از پایداری خوبی برخوردار خواهند بود.
برندهایی نظیر دیجیوم آمریکا و اسنام آلمان از برترین‌های موجود در بازار ایران هستند. لازم به توضیح نیست که سیستم‌های سیسکو نیز به صورت غیر رسمی در ایران در حوزه سیستم‌های تلفنی سخت افزاری به فروش می‌رسند. برندهایی نظیر گرند استریم و یه استار مراکز تلفنی هستند که در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
جهت دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب سیستم تلفنی خود می‌توانید با شماره تلفن‌های 32 – 30 34 75 34 041 تماس حاصل فرمایید. شرکت فناوری نومان پیشرو در زمینه تکنولوژی‌های نسل نو جامع‌ترین خدمات سیستم ویپ را در اختیار داشته و آماده‌ی ارایه مشاوره برای سازمان‌ها است.

 

** هر گونه کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است**