[vc_row type=”container” padding_top=”” padding_bottom=””][vc_column][vc_column_text]اختصاصی Nomanco.net‌ – مجتبی دوچرخه ساز: در این مقاله سعی کرده ایم راه‌های مختلفی را بررسی کنیم که شما به عنوان صاحب یک مجموعه با تعداد شعبات مختلف بتوانید یکپارچگی سازمان‌تان را حفظ نمایید، هرچند اگر شما هم اکنون از سیستم تلفنی ویپ برای مجموعه خودتان استفاده می کنید باید خیالتان راحت باشد که با یک سرمایه گذاری بسیار جزیی، سیستم تلفنی شعبه ی جدید کسب و کار خود را می توانید با شعبه مرکزی یکپارچه کرده، بازدهی، کاهش هزینه‌های ارتباطی و خدمات پس از فروش کاملی را داشته باشید.

با استفاده از امکانات ویپ کارمندان شما در هریک از دفاتر شما که باشند می‌توانند با یکدیگر ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کنند و در عین حال بدون کوچکترین دغدغه ای بخش خدمات پس از فروش می‌تواند مشتریان را به شعبه مربوطه متصل کند. با استفاده از همین فناوری هزینه‌های سفر داخل شهری کارمندان و هزینه‌های مکالمه‌های ارتباطی به صورت قابل توجهی کاهش یافته و کیفیت خدمات‌دهی به مشتریان به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

مزایای این کار کاملا واضح است.‌ چالش اصلی انتخاب نحوه‌ی ایجاد ارتباط سیستم تلفنی بین شعبات با کمترین تغییرات ساختاری است. چندین راه برای این کار وجود دارد که سعی کرده ایم به صورت جامعی در این مقاله آن را پوشش دهیم.

استفاده از شبکه داخلی مجازی ( Virtual Private Network ) :

اگر شعبه جدید شما از تعداد کارمندان محدودی استفاده می کند به صرفه ترین روش برای ایجاد ارتباط بین شعبات استفاده از همین راه حل می باشد. با استفاده از  این روش علاوه بر اینکه شبکه های کامپیوتری شما به صورت یک شبکه داخلی عمل خواهند کرد، بدون نیاز به کوچکترین تغییری در شعبات خود دقیقا همان داخلی‌هایی را خواهید داشت که در شعبه مرکزی استفاده می‌شود.

نکته‌ی با ارزش در این روش این است که در شعبه ی جدید خود، بدون نیاز به سخت افزار جدید، کلیه‌ی امکانات ویپ را خواهید داشت. لازم به ذکر نیست که با استفاده از یک مبدل برای تبدیل صوت به دیتا همان تلفن‌های معمولی شعبه جدیدتان قابل استفاده می‌مانند.

استفاده از شبکه های شهری :

اگر شما در کنار تجهیزات ویپ از شبکه‌های WAN برای ارتباط بین شعبات خود استفاده می کنید. ( استفاده از شبکه‌های WAN مانند سرویس‌های اینترانت و MPLS ایست که شرکت مخابرات ایران هم اکنون با هزینه‌های ماهیانه به شرکت‌ها واگذار می‌کند این شبکه‌ها قابلیت شناخت اولویت دهی دیتا را دارند. )بدون نگرانی از بابت انتقال صحیح صوت‌ ‌می‌توانید نسبت به یکپارچه سازی سیستم تلفنی اقدام کنید. در این روش همانند روش اول نیاز به وجود سیستم تلفنی مجزا در شعبات خود را نخواهید داشت.

اتصال با استفاده از SIP Trunk :

اگر شما در هریک از شعبات خود از تجهیزات سیستم تلفنی ویپ استفاده می‌کنید با استفاده از پروتکل SIP‌ می توانید دیتا را با رعایت اولویت بندی‌ها انتقال دهید.

وظیفه SIP‌در این مرحله ایجاد یک ارتباط داخلی مجازی همانند مرحله‌ی اول است با این تفاوت که این ارتباط صرفا برای انتقال داده‌های صوتی و مالتی مدیا طراحی شده است.

برنامه ریزی برای بهترین راه حل :

قبل از انتخاب بهترین گزینه برای شرکت‌تان باید نگاه مناسبی از موجودی‌های سخت افزاری خود در شعبه مرکزی و سایر شعبه‌هایتان داشته باشید. با تشخیص شرایط موجود از هزینه‌های دوباره‌کاری و سخت‌افزارهای غیر ضروری دور خواهید شد. به یاد داشته باشید که تجهیزات سخت افزاری موجود در شبکه‌‌ی شما می بایست از پروتکل‌های ویپ پشتیبانی کند.

شرکت فناوری نومان با گستره‌ی فعالیت در شمالغرب کشور  آماده ارایه مشاوره در این زمینه می‌باشد.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]