تا به حال پیش خودتان فکر کرده‌اید که با استفاده از چه سیستم تلفنی می‌توانید امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشید؟ اگرچه تلفن اینترنتی شباهت بسیار زیادی به تلفن‌های آنالوگ مخابرات دارد؛ اما با این حال نیاز به هیچگونه سیم کشی ندارد و در بستر اینترنت خدماتی را برای شما ارائه می‌دهد. پس با نومان همراه باشید تا بیشتر با تلفن ابری آشنا شوید و بتوانید با ویژگی‌های آن در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

تلفن اینترنتی یا تلفن ابری چیست؟

روزهایی که برای کسب‌وکار خود به دنبال یک خط تلفن از مخابرات باشید، به پایان رسیده است. امروزه ویژگی‌های تلفن ابری که بر پایه سیستم voip است این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا به بهترین نحو ممکن نیازهای خود را برآورده کنند. همانطور که از نام سرویس تلفن اینترنتی پیداست یک سیستم تلفنی است که از طریق اینترنت این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به خدمات تلفن دسترسی داشته باشید.

در حالت کلی می‌توانید با سیستم تلفن ابری با هر دستگاهی به اینترنت متصل شوید و به برقراری تماس یا دریافت آن بپردازید. تماس تلفنی اینترنتی با تکیه بر پروتکل‌های (VoIP) عملکرد بهتری در مقایسه با تلفن‌های ثابت معمولی ارائه می‌دهد. از جمله خدمات این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای تماس تلفنی
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • کاهش هزینه خطوط تلفن

علاوه بر موارد گفته شده در قسمت بالا موارد دیگری نیز وجود دارند که در ادامه هر یک از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مزایای تلفن اینترنتی چیست؟

ویژگی تلفن اینترنتی چیست؟
ویژگی تلفن اینترنتی چیست؟

مهم نیست در حوزۀ استارتاپی فعالیت می‌کنید یا به فکر پیشرفت تجارت خود هستید در هر صورت ایجاد تغییرات کوچک؛ اما مستمر می‌تواند تأثیر خود را در افزایش سوددهی نشان دهد. از جمله مزایای تلفن اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با تلفن اینترنتی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید

یکی از موارد مهم در کسب‌و‌کارهای مختلف کنترل و مدیریت هزینه‌ها است. در مقابل شما با بهره‌مندی از این سیستم می‌توانید هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید. به‌طوری که دیگر نیازی به صرف هزینه برای سیم‌کشی، نصب و خرید سخت افزارهای مختلف را نخواهید داشت و در عین حال به‌طور کامل از نیاز به نگهداری و تعمیر مداوم خلاص می‌شوید.

با تلفن ابری محدودیت مکانی ندارید

اگر شما هم جزو آن دسته از تجارت‌ها هستید که لازم است با مشتریان خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، ممکن است هزینه‌های مربوط به تلفن‌های معمولی سرسام آور باشد. سیستم تلفن اینترنتی در کنار کاهش هزینه‌های ارتباط بین المللی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در هر مکان و با استفاده از هر دستگاهی به اینترنت دسترسی داشته باشید و تماس‌های خود را برقرار کنید.

با تلفن اینترنتی از کیفیت بالا لذت ببرید

ممکن است بارها برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام استفاده از تلفن‌های عمومی مشکلاتی مانند تأخیر یا ترک تماس را فراموش کرده باشید. در مقابل سیستم تلفن اینترنتی این مشکلات را نخواهد داشت و با ارائه کیفیت بهتر از نظر شفافیت صدا رضایت شما و مشتریان را بعد از هر تماس تلفنی تضمین می‌کند.

ارائه شرایط بی‌نظیر برای سازمان‌ها

تصور کنید یک خط تلفن جدید را بعد از خریداری از مخابرات قرار است به شرکت یا سازمان خود اضافه کنید. در این حین مشکلاتی مانند جابجایی یا کمک گرفتن از نیروهای مختلف برای هر یک از بخش‌های راه اندازی خط جدید ممکن است برای شما سرسام‌آور باشد. در مقابل تنها کافی است با متخصصین ما در نومان تماس بگیرید تا آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلفن ابری را برای شما فعال کنند. مطمئن باشید ما در این مجموعه سعی می‌کنیم تا حامی رشد کسب‌وکار شما باشیم.

بالا بردن میزان امنیت در تماس‌ها

دیگر با استفاده از سیستم تلفن اینترنتی دغدغه امنیت تماس‌های خود را نداشته باشید. مطمئن باشید که با این سیستم می‌توانید داده‌های حساس خود را به راحتی منتقل کنید و هیچ مشکلی شما را تهدید نکند.

تفاوت تلفن مجازی و تلفن اینترنتی چیست؟

تفاوت بین تلفن مجازی و تلفن اینترنتی چیست؟
تفاوت بین تلفن مجازی و تلفن اینترنتی چیست؟

برخی از افراد و صاحبان تجارت، تفاوت بین تلفن مجازی و تلفن اینترنتی را نمی‌دانند و در برخی مواقع این چنین تصور می‌کنند که هر دو، سیستم یکسانی هستند. سیستم تلفن مجازی که با نام‌های مرکز تلفن مجازی، سانترال مجازی یا تلفن گویای مجازی شناخته می‌شود، به بخشی از مرکز تلفن اینترنتی اطلاق می‌شود. یعنی به عبارت کلی سیستم تلفن مجازی به اندازه سیستم تلفن اینترنتی نمی‌تواند کامل باشد. ما برای تعریف دقیق عبارت تلفن اینترنتی از سایت تکوپدیا لغتنامه علم فناوری استفاده کرده ایم

از جمله کاربردهای سیستم تلفن مجازی می‌توان به خدمات پاسخگویی خودکار، دایورت تماس‌ها به شخص مناسب یا انتقال تماس‌های دریافتی اشاره کرد. در این سیستم احتمال دارد تماس‌ها به کمک برنامه‌های نرم افزار تلفنی به شماره همراه یا تلفن ثابت انتقال داده شوند. یکی از معایب تلفن مجازی این است که کاربر قادر نیست تماس خروجی را به‌طور مستقیم برقرار کند.

چرا تلفن اینترنتی انتخاب بهتری است؟

در مراکز تلفن مجازی خریدار، مالک دائمی خط شهری نیست و تا زمانی می‌تواند از آن استفاده کند که قرارداد خود را با  شرکت ارائه کننده مرکز تلفن مجازی تمدید کرده باشد. در مقابل مرکز تلفن ابری امکانات فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی چون کنفرانس صوتی، پیام کوتاه، نمابر آنلاین، پیام رسان متنی، مشاهده آنلاین وضعیت، سناریوهای پاسخگویی حرفه‌ای، ضبط مکالمه و … اشاره کرد.

پیشنهاد نومان به شما بهره‌مندی از مراکز تلفن اینترنتی یا همان مرکز تلفن ابری است تا به کمک سیستم‌ ارتباطی یکپارچه عصر جدیدی را وارد کسب‌وکار خود کنید. این سیستم کمک میکند تا با صرف هزینۀ کمتر از کاربردهای متنوع آن لذت ببرید و مشکلات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جذاب مرکز تلفن‌ ابری این شرکت استفاده از راهکارهای 3cx(+) است. اگر دوست دارید تفاوت این سیستم را با سایر سیستم‌های تلفنی مورد مقایسه قرار دهید، می‌توانید «مقالۀ مقایسۀ سیستم تلفنی cx3 و سایر سیستم‌های تلفنی» را مورد بررسی قرار دهید.

 

معرفی انواع تلفن اینترنتی

انواع تلفن اینترنتی
انواع تلفن اینترنتی

ما در شرکت نومان مشتریان بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک تا سازمان‌های بزرگ داریم و به همین دلیل امکانات مختلفی را با در نظر گرفتن نیازهای آن‌ها فراهم می‌کنیم. در این مجموعه سه نوع مختلف تلفن ابری در اختیار شما قرار می‌گیرد که عبارتند از:

  • استارتاپی
  • حرفه‌ای
  • تجاری

معرفی تلفن اینترنتی استارتاپی

استارت آپ‌ها را می‌توان شروع تجارت‌های بزرگ دانست. به همین دلیل در ابتدا نیاز نیست که با استفاده از هزینه‌های بیشتر خود را تحت فشار قرار دهند. در این بخش وجود تلفن گویا دارای ویژگی انتقال مکالمه و دریافت گزارش ساده می‌تواند نیازهای شما را به خوبی برطرف کند.

معرفی تلفن اینترنتی حرفه‌ای

اگر در مقایسه با استارت آپ‌ها، کسب‌و‌کار بزرگ‌تری دارید و مدتی است مشتریان شما به خاطر انتظار طولانی مدت در صف شکایت می‌کنند، تلفن اینترنتی حرفه‌ای به کمک شما می‌آید. نگران نحوۀ استفاده از پنل مخصوص این سیستم نباشید زیرا متخصصان ما در نومان آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

معرفی تلفن اینترنتی تجاری

سازمان‌های بزرگ و تجارت‌های گسترده از تلفن اینترنتی تجاری باید استفاده کنند تا علاوه بر ارائه خدمات بی‌نظیر، بتوانند کارشناسان پاسخگو به تماس‌های تلفنی را تحت نظر قرار دهند. بررسی مکالمه کارشناسان به مدیران کمک میکند تا با ضبط و شنود مکالمات بهبود بیشتری را در سازمان خود فراهم کنند.

نتیجه گیری …

اگر شما هم دوست دارید با استفاده از مرکز تلفن ابری کارهای خود را راحت‌تر انجام دهید، به صفحه مرکز تلفن ابری نومان مراجعه کنید تا اطلاعات کافی را به دست آورید. همچنین کارشناسان ما همواره تلاش می‌کنند تا در تماس‌های تلفنی یا گفت‌و‌گوی آنلاین پاسخگوی سوالات شما باشند. به‌یاد داشته باشید که سیستم تلفن ابری در حل مشکلات مختلف به شما کمک می‌کند. آیا شما هم تا به حال تجربه استفاده از سیستم تلفن اینترنتی را داشته‌اید؟ علاوه بر موارد گفته شده در این مقاله چه ویژگی‌هایی برای این سیستم وجود دارد؟